Tronsoanele de autostradă din vestul ţării nu doar că sunt scurte, dar sunt şi pline de probleme. Cei 35 de kilometri de șosea aparent rapidă dintre Timișoara și Arad sunt decopertați, iar alți 10 kilometri, construiţi între Timișoara și Lugoj, se termină brusc în câmp. Există însă planuri pentru continuarea șoselei rapide.
Vorbim de un tronson de autostradă de 25 de kilometric, cu trei benzi pe fiecare sens de mers, in valoare de 138 de milioane de euro: dacă pe hârtie, șoseaua rapidă e ca și construită, în realitate, în loc de asfalt, avem parte de buruieni, pentru că statul român se chinuie de un an și jumătate să organizeze licitația pentru găsirea unui constructor.
Licitația demarată anul trecut a fost contestată de patru ori. Teoretic, zilele acestea, Compania de Autostrăzi ar trebui să anunțe câştigătorul, dar până acum, niciun oficial nu vrea să facă declarații.
Prinși la mijloc sunt şoferii, dar şi localnicii din comunele situate pe raza viitorului șantier: ”Fiind bani europeni, ar trebui să se grăbească un pic”, ”Sigur că ajută. Reduce traficul pe Timisoara-Lugoj, ne scoate pe autostradă”, ”Speranța moare ultima”, ”Toată lumea ar avea de câștigat. Dar să se facă și cât mai repede!”
”Autostrada ne-ar ajuta chiar foarte mult pentru decongestionarea traficului in localitate S-ar crea și niște locuri de muncă pe perioada cât ar dura autostrada, sa se rezolve si sa se implementeze”, afirmă, pentru Digi24 Timișoara, Ilie Golubov, primarul comunei Remetea Mare. Începerea lucrărilor ar crea aproximativ 200 de locuri de muncă pentru zilieri, dar și industria materialelor de construcții ar avea de câștigat.
Reporter: Gerhald Ernst
Operator: Cristian Axinte
Redactor: Călin Țenche