Cei 32 de kilometri de autostradă dintre Arad şi Timişoara, inauguraţi anul trecut de Compania Naţională de Drumuri, n-au rezistat mult. După doar un an de la recepţie, au apărut gropi şi denivelări.
La kilometrul 506 pe sensul de mers dinspre Timişoara spre Arad am găsit nişte gropi care au mai fost odată plombate, numai că materialul cu care au fost aceste gropi umplute e foarte moale. Constructorii vor trebui să revină acum în acest loc şi să remedieze problemele apărute.
”După iarna care a trecut au apărut probleme din punct de vedere a viabilităţii carosabilului. În prezent, se lucrează la partea carosabilă pentru remedierea viabilităţii, atât din punct de vedere a planeităţii, cât şI din punct de vedere a aplicării unor plombe”, spune comisarul Tudor Teodor, şeful Biroului de Poliţie Autostrăzi Vest.
Cei mai afectaţi sunt şoferii, mai ales că pe autostradă trec pe minut, pe ambele sensuri, câte 40 de maşini: ”Puteau să facă de la bun început să fie, dar aşa...”, - Este bine ca reparam peste un an? ”Nu e bine, dar e bine că Se repară. Contractele, pe șpagă și se fac lucrări de doi bani”, ”Așa se lucrează la noi”, - Și ne împăcăm cu ideea? ”Și unde să mă duc să reclam, spuneţi, ştiţi ceva?”
Probleme au aparut şi la centura Aradului, parte a tronsonului Arad-Timişoara, care are 12 kilometri şi a fost finalizata oficial în 2012. A costat aproape 130 de milioane de euro şi mai este în garanţie câteva luni. Asta înseamnă că toate cheltuielile sunt suportate de constructori. După expirarea garanţiei, toate reparaţiile vor fi plătite de statul român, prin Compania Naţională de Drumuri şi Autostrăzi. În ultimă instanţă, chiar de contribuabili.
Deşi i-a fost solicitată părerea în această problemă, CNADNR nu a oferit până în acest moment nici un răspuns în acest sens.
Nu este însă singura hibă de pe autostradă. Constructorul n-a montat telefoane de urgenţă de-a lungul autostrăzii, în condiţiile în care lucrarea a fost plătită.
reporter: Dan Codre
operator: Cristian Kovacs
editor web: Călin Țenche