Podurile Timişoarei sunt într-un hal fără de hal: o recunosc și autoritățile. Cu toate acestea, autoritățile nu dau doi bani pe ele. La propriu. Podurile sunt tot mai şubrede, iar locuitorii oraşului îşi riscă viaţa – nu este deloc o exagerare - când le traversează. Un număr de 14 din cele 18 poduri, pasaje şi pasarele din capitala Banatului sunt ieşite din garanţie, iar Primăria nu a prevăzut niciun leu în 2013 pentru consolidarea lor.
Podul Ştefan cel Mare, de la Gara de Nord, este unul dintre cele mai şubrede. Zilnic trec peste el tramvaie, autoturisme şi mii de locuitori ai oraşului.
Ce spun timișorenii despre acest pod?
„Şi pietonal, şi tramvaie, şi utilaje grele, şi tot trece pe aici. Deja e un pericol. Zic eu. Şi pentru copiii care vin şi se îmbulzesc sau se joacă“
„Trebuie investiţii. Primăria să-şi facă, să... bugetul local, că doar lumea plăteşte taxele“
„Locuiesc chiar în casa asta de aicea, de la colţ, chiar nu ştiu ce-o să ne facem dacă se blochează circulaţia pe ăsta. (...) Trebuie să se găsească cumva fonduri pentru aşa ceva. E o prioritate pentru Timişoara să refacă podurile astea vechi“
Traian Stoia, viceprimar al Timişoarei, recunoaște: „Podurile sunt într-un hal fără de hal. Şi specialiştii sunt foarte speriaţi în special de vibraţiile astea care... Vă daţi seama, trec tramvaie peste podurile astea. Astea produc vibraţii, e fier pe fier“.
Valoarea unei investiţii în reabilitarea celor 14 poduri se ridică la câteva milioane de euro, spun autorităţile locale. Chiar dacă bugetul Primăriei pentru acest an este cel mai mare din istoria instituţiei, de 1,3 miliarde de lei, nicăieri nu se regăsesc fonduri pentru repararea podurilor de peste Bega.