Potrivit legislație, în vederea prelungirii valabilităţii permisului de armă, titularul acestuia este obligat să se prezinte înainte de împlinirea termenului de cinci ani, la Serviciul Arme, Explozivi şi Substanţe Periculoase, în a cărei rază de competenţă teritorială îşi are domiciliul sau reşedinţa, cu armele înscrise în permis, precum şi cu următoarele documente:
- cerere de prelungire a duratei de valabilitate a permisului de armă (se ridică de la Serviciul AESP);
- copie carte de identitate;
- certificat medical (formularul în alb se eliberează de la Serviciul AESP, în acelaşi timp cu cererea);
- aviz psihologic;
- certificat de cazier judiciar;
- permis de vânătoare;
- o fotografie (3x4);
- atestat de colecţionar (unde este cazul);
- carnet de antrenor de tir sau sportiv categoria I (unde este cazul).
Valabilitatea permisului de armă se prelungeşte pentru o perioadă de 5 ani.
Persoanele fizice care au obţinut dreptul de deţinere, port şi folosinţă a armelor letale şi neletale supuse autorizării (arme cu bilă de cauciuc, aer comprimat, gaze iritant lacrimogene), care nu se prezintă pentru prelungirea valabilităţii permisului de armă în termenul legal, încalcă prevederile legii: în cazul lor se va lua măsura anulării dreptului de deţinere, port şi folosinţă al armelor.
Nedepunerea armei şi a muniţiei la un armurier autorizat, în termen de 10 zile de la expirarea perioadei de valabilitate a permisului de armă, constituie infracţiune şi se pedepseşte cu închisoare de la unu la cinci ani, precizează IPJ Timiș.
Programul de lucru cu publicul se desfăşoară de la sediul Serviciului Arme, Explozivi şi Substanţe Periculoase, situat în Timişoara, B-dul C.D. Loga, nr. 20, etajul II, este următorul: luni şi joi, între orele 10 - 15. Telefoanele de contact sunt 0256/402861 și 0256/402862.