În numai patru luni, cei doi angajaţi au prejudiciat firma cu peste 30 000 de lei. Pentru a obţine banii, se ajutau de codurile de reîncărcare scoase de la casa de marcat a magazinului. ”Îl băgam pe site-uri. Mă jucam și atât”, - Făceai la orice oră sau aveai grijă înainte de a veni la lucru? ”Nu, în timpul serviciului”
”Trebuie avută grijă în personalul pe care şi-l alege, cât mai puțină încredere, cât mai mult control”, dă un sfat angajatorilor Mihai Maior, patron al unei firme de papetărie.
În medie, de la începutul anului, autorităţile din Timiş s-au confruntat lunar cu zece cazuri în care angajatorii erau fraudaţi de subalterni. ”S-a început urmărirea penală în 77 de dosare şi au fost cercetate 81 de persoane”, ne informează Ionuţ Bocancea, purtător de cuvant al Inspectoratului Judeţean de Poliţie Timiş.
Specialiştii în resurse umane spun că înainte de a angaja o persoană, patronii ar trebui să urmeze câţiva paşi foarte importanţi. ”Există modalități concrete de a verifica istoricul angajaților. Există verificarea de referință despre angajați, posibilitatea de a solicita un cazier, înainte ca persoana să se angajeze, dar cu mențiunea că toate aceste modificări nu vor putea niciodată sa ofere indicii extrem de precise despre comportamentul viitor al angajatului ele vor putea să prevină un comportament de tip recidivă”, ne precizează Şerban Mrejeriu, specialist în resurse umane.
Iar motivele care îi determină pe angajaţi să recurgă la astfel de fapte sunt diverse. Psihologul Dana Stancu afirmă: ”Unii dintre ei au tendinţe de a face astfel de lucruri, adică de a pune mâna şi de a fura, iar partea a doua a răspunsului s-ar putea referi desigur la sumele pe care le alocă patronii sau şefii firmelor respective”.
Fenomentul este unul greu de oprit, însă pentru a fi feriţi de astfel de situaţii, angajatorii pot apela şi la serviciile unor firme specializate în recrutare.
reporter: Adina Iriza
operator: G. Ştefăniţă/D. Şoşdean/M.Pop
editor web: Călin Țenche