Discuțiile au vizat procentul din acțiuni de la Aeroportul Internațional Timișoara care urmează să treacă la CJT: varianta votată astăzi e de 80% pentru CJT, reprezentând procentul deținut până acum de Ministerul Transporturilor, restul de 20% aparținând Fondului Proprietatea.
„Trebuie să aşteptăm hotărârea de guvern, trebuie să aşteptăm modul în care se va realiza preluarea acestor acţiuni, analizăm modul în care s-a preluat la alte judeţe şi condiţiile la care se găsesc la alte judeţe aeroporturile şi atunci să ne putem, sigur, forma şi noi un obiectiv clar în ceea ce înseamnă activitatea şi coordonarea activităţii de la aeroport", afirmă Titu Bojin, președintele Consiliului Județean Timiș.
„Dacă e vorba de descentralizare, s-a promis că descentralizarea să se realizeze până la sfârşitul anului, deci începând cu 2014, de la 1 ianuarie, probabil că până atunci se va realiza acest obiectiv", precizează Tiberiu Lelescu, consilier județean.
O altă variantă dezbătută de consilieri propunea ca CJT să primească 40% din acțiuni, iar Primăria Timișoara celelalte 40 de procente. Argumentul a fost că „Efortul financiar este mare... nu vom putea susţine în totalitate operarea şi dezvoltarea aeroportului şi să nu uităm faptul că cei din Consiliul Local Timişoara au un buget, dacă nu mă însel, decal puţin 3 ori mai mare, asta însemnând că ne pot fi de real folos", spunea Vasile Marian, vicepreședinte al Consiliului Județean Timiș.
Odată trecut în administrarea CJT, toate veniturile aeroporturilui vor ajunge la bugetul instituţiei. La rândul său, Consiliul Judeţean Timiş va suporta toate costurile pentru întreţinerea sau modernizarea aerobazei.
Verde pentru contractarea, de către autoritățile județene, a unui imprumut de 200 de milioane de lei
Tot în plenul CJT de astăzi, a fost dat un vot favorabil contractării, de către autoritățile județene, a unui imprumut de 200 de milioane de lei, bani care vor fi folositi pentru a demara mai multe proiecte importante de infrastructură la nivelul județului Timiș. Printre altele, se va finanța varianta de sud a centurii Timișoarei, dar și construirea de drumuri de legătură între comune apropiate de oraș.
Cu acest împrumut, administrația județeană se apropie de plafonul de 30% grad de îndatorare, iar reprezentanții opoziției din CJT susțin că un asemenea grad de îndatorare înseamnă un regres, în anii următori, în ceea ce privește dezvoltarea județului.
reporter: Miodrag Hojda
operator: Dan Șoșdean
editor web: Călin Țenche