Cu o suprafaţă de doar 1.300 de metri pătraţi, singurul terminal de pasageri de la Arad e practic sufocat de pasageri la fiecare cursă: - Aţi prins şi momente mai aglomerate aici? ”Da, în preajma sărbătorilor, după, toată lumea se grăbeşte să se întoarcă la servici, ştiţi cum e”, - Cum ar cădea acum o extindere a aeroportului? ”Super! Ar fi... şi condiţiile ar fi altele!”, - Cum vi se pare aerogara? ”E cam micuţă, dar asta este”, - Conducerea aeroportului vrea să extindă acest aeroport, ”O idee bună, o idee bună”.
Transformarea actualului terminal Cargo va mări spaţile de primire a pasagerilor cu 4.200 de metri pătraţi. Practic, suprafaţa aerogarii va fi de peste trei ori mai mare. Modernizarea vine ca o necesitate pentru dezvoltarea aeroportului care, fără acestă investiţie, nu are nici o şansă să-şi sporească numărul de curse şi, implicit, numărul de călători.
”Pentru a putea încheia contracte cu operatori aerieni sunt necesare aceste investiţii fără de care nu putem să discutăm despre nici o colaborare sau mai mult decât atât, contract comercial”, spune directorul comercial Ovidiu Moşnean.
Pentru că nu dispune de fonduri imediate pentru extindere, Consiliul Judeţean Arad, proprietarul aeroportului, va contracta lucrarea print-un credit furnizor. Asta înseamnă că CJA va garanta împrumutul, în timp ce constructorul va veni cu banii.
”În urma licitaţiei, contructorul asigură finanţarea fie din resurse proprii, fie cu o bancă pe care o doreşte dânsul, dar noi suntem practic puşi în a plăti acest credit după doi ani de zile”, ne-a declarat Adrian Ţolea, vicepreşedintele Consiliul Judeţean Arad.
Pe lângă un nou terminal de pasageri, Consiliul Judeţean Arad intenţionează să facă şi alte schimbări. Managementul aerogării urmează să fie cedat unei firme private. Decizia finală va fi luată însă, cel mai probabil, tot la sfârşitul lunii ianuarie.
reporter: Dan Codre operator: Cristian Kovacs editor web: Călin Țenche