Accidentul s-a petrecut în jurul orei 8, la intrare în localitatea Nădab, pe drumul naţional 79 ce leagă Aradul de Oradea. Din primele cercetări se pare că de vină este şoferul camionului care nu s-a asigurat la o trecere de nivel cu calea ferată.
”Trenul se opreşte la 700 de metri, la 800 de metri la un kilometru, deci drumul de frânare se calculează în funcţie de tonaj, de viteză”, - L-aţi avertizat cu semnal? ”Semnale sonore. Ca dovadă că a oprit şi a plecat!”, afirmă Cohan Petru, mecanicul locomotivei.
- Ce s-a întâmplat? ”Nu ştim. A oprit TIR-ul, l-a luat în faţă. Atât!”, - S-a simţit zguduitură puternică? ”Da, o bubuitură doar”, - Din ce ştiţi, în tren sunt oameni loviţi? ”Nu sunt oameni loviţi, din ce ştim noi, în tren”, spune Ioan Ianc, şeful de tren.
”A pus aşa frână dintr-o dată, ne-am dezechilibrat un pic. Şi după aia am coborât jos şi am văzut că este tirul în faţă”, ”A fost o bubuitură zdravănă. La un moment dat spuneau că ar fi două persoane. Apoi au găsit decât o persoană şi încă cred că mai caută”, afirmă călătorii din tren.
Deşi au reuşit să îl elibereze pe şofer din cabina distrusă, salvatorii SMURD nu au putut să îi salveze şi viaţa. Bărbatul avea 58 de ani şi era de loc din Reşiţa. Transporta mase plastice la o fabrică aflată la doar câţiva kilometri de locul accidentului.
”Are un politraumatism prin accident rutier. Are un traumatism cranio-cerebral, un traumatism toraco-abdominal şi, din păcate, a trebuit să declarăm decesul”, precizează Casandra Preslopan, medic specialist UPU.
Până când camionul a fost mutat, iar liniile au fost curăţate de resturile rezultate în urma accidentului, mai multe trenuri au fost oprite în gările din apropiere. Printre ele, şi trenul Interregio Timişoara - Iaşi, singurul care face legătura directă între vestul şi estul României.
reporter: Dan Codre
operator: Cristian Kovacs
editor web: Călin Țenche