Așadar, de mai bine de un an, șoferii care vor să folosească primul lot din tronsonul Lugoj - Deva trebuie să ocolească 20 de kilometri până în apropiere de localitatea Balinț. Abia aici se poate urca pe A1 și se poate ajunge până în comuna Traian Vuia. O ocolire care provoacă pierderi de timp şi bani şoferilor care tranzitează zona: ”Faptul că nu pot fi folosiţi e şi mai rău pentru şoferi. Prelungeşte durata de călătorie, consumurile, prelungeşte absolut orice”, ”Atâta timp cât s-a făcut şi nu se poate circula că nu are capete, la ce ne trebuie!? Să o prelungească, să o lege cu Deva, mai departe”, ”Nu este, nu au legătură, nu au coborâri făcute. Foarte rău”.
Soluţia găsită de Consiliul Judeţean Timiş este ridicarea unor noduri de legătură între autostradă şi drumul judeţean 609. Numai că administraţia din Timiş nu vrea să construiască descărcare numai la Şanoviţa, ci şi în dreptul oraşului Recaş şi al comunei Bethausen, pentru porţiuni de autostradă care sunt încă în lucru. Motivul invocat de autorităţi este legat de singurul deponeu ecologic din judeţ, aflat în preajma A1.
”Gândiți-vă ce înseamnă toate maşinile care pleacă, inclusiv din Timişoara, pe autostradă ca să ducă gunoiul la depozitul de deşeuri de la Ghizela. Sau gândiţi-vă ce înseamnă tot tronsonul de la Făget, de la ieşire din judeţ, şi până la Ghizela în acelaşi sens”, explică Titu Bojin, președintele CJ Timiș.
Pentru realizarea celor trei descărcări, Consiliul Judeţean a alocat în bugetul din acest an 230.000 de lei, bani care vor fi folosiţi pentru studiile de fezabilitate. Lucrările propriu-zise vor începe însă abia anul viitor, când ar trebui să fie gata întreg tronsonul de autostradă care leagă Timişoara de Lugoj.
Reporter: Caterina Ledrer, Corina Sfia
Operator: Dan Șoșdean, Adrian Ionescu
Editor web: Călin Țenche