Viceprimarul de Oradea, Mircea Mălan, îşi cere scuze pentru disconfortul creat de întreruperile dese în furnizarea apei

Data actualizării: Data publicării:
Malan la Voci

Viceprimarul Mircea Mălan a vorbit miercuri, la Vocile Bihorului, despre investiţiile în sistemul de termoficare, dar şi despre disconfortul creat de întreruperile dese ale furnizării de apă. Edilul a spus că Oradea este cu mult înaintea altor oraşe din ţară în ceea ce priveşte sistemul centralizat şi că obiectivul administraţiei locale este eliminarea completă a subvenţiei la gigacalorie. Ceea ce va înseamna cheltuieli mai mici la bugetul local, fără ca facturile orădenilor să crească.

Mircea Mălan a vorbit despre investiţiile masive în sistemul de termoficare, care au început după ce vechiul CET a devenit nesigur în funcţionare. Totul a culminat cu achiziţionarea unei centrale pe gaz, de fapt un motor de avion, care produce curent şi apă caldă.

Acum însă, marea provocare este schimbarea tuturor magistralelor şi a reţelelor secundare.

Mircea Mălan, viceprimar al municipiului Oradea: "Cred că înţeleg orădenii, marea lor majoritate, că oraşul parcurge un proces accelerat de dezvoltare. Este o şansă extraordinară de a ne folosi de banii altora ca să facem ceva pentru oraşul nostru şi că dacă irosim această şansă vomr rămâne în această perioadă mai liniştiţi, dar cu probleme mari pe termen mai îndelungat."

Viceprimarul Mircea Mălan a recunoscut că apa murdară care ajunge deseori la robinetele orădenilor este taxată la fel ca şi apa curată. Avariile sau întreruperile furnizării apei sunt motivele pentru care, uneori, calitatea apei scade considerabil.

"- De multe ori când este sistată furnizarea apei calde iar ea este reluată, la robinetele orădenilor curge o apă de o culoare înfiorătoare, maro, galbenă. Este taxată la fel ca şi apa curată?
- Da, pentru că nu se poate altfel, aceasta este realitatea. În momentul în care se opreşte apa, în conductă intră oxigen care corodează conducta, iar atunci când se reia furnizarea apei, ea antrenează toate impurităţile, care ajung la robinetele noastre."

Mălan recunoaşte că sistemul de avertizare a populaţiei atunci când sunt avarii sau reparaţii nu este perfect şi că el ar putea fi îmbunătăţit.

O soluţie ar fi folosirea aplicaţiei Oradea City Report, dar şi a softului destinat asociaţiilor de proprietari, prin care Primăria încearcă să stopeze fraudele. Acesta este încă în teste.

Mircea Mălan, viceprimar al municipiului Oradea: "Uneori nici colegii de la Termoficare nu cunosc durata exactă, pentru că vorbim de un sistem foarte complex. Daca un anumit tronson e scos din funcţiune, presupui cum funcţionează în rest. Dar în regulă generală încercăm să dăm informaţii cât mai aproape de realitate şi am reuşit acest lucru."

Viceprimarul municipiului Oradea a făcut o comparaţie şi între Oradea şi Bucureşti, care nu a accesat niciun euro din programul de reabilitare a sistemului de termoficare. Obiectivul final al administraţiei orădene este eliminarea subvenţiei la gigacalorie, ceea ce va însemna economii serioase la bugetul local.

Reporter: Bogdan Băcilă
Operator: Florin Lucuţa

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri