Accidentul în care și-a pierdut viața bărbatul de 44 de ani s-a petrecut în 2014. La ieșirea din localitatea Gepiu, camionul încărcat cu echipamente medicale a lovit o insulă de calmare a traficului și a ieșit de pe șosea. Șoferul nu a supraviețuit rănilor suferite. Văduva lui consideră că alveolele de pe drum au fost construite greșit și nu au fost semnalizate, motive pentru care a dat în judecată CNADNR, care administrează șoseaua.
"Ei nu au respectat planurile inițiale: erau prevăzute am înțeles cu semnalizare luminoasă, cu presemnalizare, cu semnalizare luminoasă. Nu au fost prevăzute cu așa ceva", spune Cristina Brebu.
"Nu permiteau trecerea vehiculelor de mare tonaj decât cu ieșirea pe acostament a roților din spate pe de-o parte, pe de alta aveu borduri înalte de 20 de centimetri nu aveau nici o logică", susţine Mircea Ursuța, avocatul reclamantei.
La doar 7 zile de la accident alveolele de pe șosea au fost refăcute, iar bordurile au fost eliminate. În opinia reclamantei, aceasta este o dovadă că, inițial, insulele de calmare au fost făcute greșit.
"Ne-am dat seama că nu au fost în regulă pentru că în momentul Când ne-am dus acolo peste două luni, de am pus cruce, erau toate sparte și refăcute. Asta înseamnă că au avut vină, nu le-au făcut cum trebuie", spune Cristina Brebu.0
"Din punctul nostru de vedere în continuare răspunderea este potrivit legislației a CNADNR-ului", consideră avocatul reclamantei.
Familia victimei cere în instanță despăgubiri de un milion de euro.
"Pentru a face lumină în acest caz, judecătorul Tribunalului Bihor vrea să știe cu exectitate cine a inițiat proiectul de realizare a acestor insule de calmare a traficului, dar și cine ar putea purta răspunderea pentru modul în care au fost ele realizate", a relatat Bogdan Costea, reporter Digi24 Oradea.
Din acest motiv, la termenul de astăzi Tribunalul Bihor a solicitat mai multe documente, printre care și contractul dintre constructor și CNADNR.
Reporter: Bogdan Costea
Operator: Constantin Gheorghiță