Familia Levai are doi băieți, iar în casa lor, la fel ca şi majoritatea locuinţelor din România, se găseşte cel puţin un televizor. Acces la acesta are chiar şi băiatul cel mare de 5 ani, dar părinţii spun că televizorul nu reprezintă programul principal pentru copii.
"Ai mei m-au crescut cu televizorul în fundal. E vina mea ca şi părinte că n-am acordat atât de multă atenţie, dar în rest nu. Părerea mea: e chiar foarte simplu de înlăturat", spune Teodora Levai.
Specialiştii în dezvoltarea comportamentului copilului spun că televizorul este unul din cele mai mari pericole atunci când vine vorba de creşterea şi educarea copiilor.
"Televizorul naşte o stare din asta de lene, de stat, de intrat într-o stare în care eu nu trebuie să fac nimic, pentru că televizorul îmi oferă totul pe tavă. În cazul în care copii se învaţă cu o asemenea mod de viaţă de spectator nu vor mai avea capacitatea să intre 100% în alte activităţi", este de părere Cristian Masaric, voluntar al Asociaţiei Pro Cariere.
Cei 11 specialişti în educaţie sosiţi din patru ţări i-au sfătuit pe cei peste 200 de părinţi şi cadre didactice cum să contribuie la dezvoltarea emoţională a copiilor.
"Din cauză că suntem aşa de setaţi că lucrurile trebuie să se întâmple acum de multe ori ne scot din sărite şi apar crizele de furie, atât din partea copiilor, cât şi din partea adulţilor", spune Teodora Duţă, organizator din partea Asociaţiei Pro Cariere.
Unul din aspectele care poate ajuta dezvoltarea cât mai armonioasă a copiilor este prezenţa muzicii în viaţa familiilor, spune terapeutul prin muzică, sosit la Oradea din Scoţia.
reporter: Edina Szomoru
operator: Constantin Gheorghiţă