De câteva zile muncitorii au trecut la frezarea asfaltului de pe șoseaua ce leagă Oradea de Băile Felix. Anul trecut constructorul a folosit aceeași metodă a reciclării stratului deja existent, dar din cauza ploilor nu a terminat lucrarea decât pe un singur sens. După ce vremea se va îndrepta, va fi adus utilajul care va folosi asfaltul vechi pentru prepararea noului amestec.
"Soluția aleasă pentru refacerea drumului are atât avantaje, cât și dezavantaje. Metoda e una rapidă și relativ ieftină, dar partea negativă este că în acest caz nu se intervine deloc pentru consolidarea fundației drumului, responsabilă în unele cazuri pentru starea proastă a șoselei", a aflat Bogdan Costea, reporter Digi24 Oradea.
Eugen Cecan, directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Cluj, a ţinut să precizeze: "Reciclarea nu am inventat-o nici eu, nici alții; au inventat-o țările dezvoltate care au infrastructură corespunzătoare. Practic, ce se urmărește prin reciclare este îmbunătățirea capacității portante."
Părerile şoferilor sunt împărţite.
"E idee bună că se încercă realizarea drumului. Problema că ar trebui puțină viteză. Pe timp de ploaie că se lucrează - nu știu care e calitatea lucrărilor."
"Nu cred că nici acum nu se va termina, că la noi de fapt nimic nu se termină la timp."
Drumul dintre Oradea şi Beiuş a fost împărţit în trei porţiuni de 15 şi 17 kilometri, iar lucrările de refacere a şoselei au fost acordate prin licitaţie. Conform contractului, firmele declarate câștigătoare trebuie să termine reabilitarea drumului național 76 în termen de 90 de zile.
După refacerea covorului asfaltic urmează "ca în acest an să scoatem la licitație restul de rămas de executat aici mă refer la șanțuri la consolidări, lărgiri, podețe ceea ce poate să asigure continuitatea drumului care vine până la Beiuș", a declarat Narcis Neaga, directorul CNADNR.
Reporter: Bogdan Costea
Operator: Constantin Gheorghiță