De câţiva ani încoace, mocăniţa de pe Valea Vaserului e una dintre cele mai bune alternative pentru cei care vor să spună "pas" restaurantelor de Revelion.
Drumul spre staţia Paltin, locul unde se încinge petrecerea de Anul Nou, se face în vagoanele încălzite cu lemne, cu un pahar de palincă, aşa cum o cere tradiţia locului. Construită cu mai bine de o jumătate de secol în urmă, la Reşiţa, locomotiva trenului cu aburi îşi poartă călătorii de-a lungul râului Vaser şi le dezvăluie frumuseţile locului.
"Superb! Câteodată vezi o reclamă care "Vai ce frumos e!", dar în realitate e mult mai frumos."
"- Ce ţi-a plăcut cel mai mult?
- Că am stat acolo afară la vagon.
- Şi nu ţi-a fost frig?
- Am fost îmbrăcat gros."
După câteva ore, timp în care parcurg aproape 20 de kilometri cu mocăniţa, turiştii intră în Paltin printr-o poartă din lemn specific maramureşeană. E locul unde se va da startul distracţiei de Revelion.
"Revelionul cu Mocăniţa e un altfel de Revelion. Este destinat celor care au un spirit de aventură, celor care vor să cunoască trecerea dintre ani într-un alt cadru, în mijlocul naturii, lângă un foc de tabără, cu multă zăpadă în jur, cu vin fiert", spune Ioana Coman Karlstetter, administrator CFF Vişeu de Sus.
"E superb! Toată zona e superbă, mai ales acum, iarna."
Ideea petrecerii Revelionului cu mocăniţa le surâde şi străinilor.
"E frumos. Noi nu avem un asemenea peisaj în Austria."
Pentru că experienţa să fie completă, turiştii pot să aleagă să înnopteze în trenul Carpatia Express, care staţionează în gară. A doua zi să ia parte la un mic dejun târziu în vagonul restaurant.
"Se pot caza aici într-un tren hotel. Este singurul loc de genul din România. Este foarte aproape de mocăniţa. Ăsta este principalul avantaj", susţine Tiberiu Andruşcă, organizator activitate de turism.
De Revelion, plecarea se face la ora 18:30 din Gara din Vişeu de Sus. Sosirea este programată pentru ora 3. Preţul este de 258 de lei pentru adulţi şi de 158 de lei pentru copiii cu vârste între 6 şi 16 ani.
Reporter: Diana Grad
Operator: Kristian Kosa
Editor web: Adrian Laboş