Proiecte de zeci de milioane de euro, dar şi doi ani de ambuteiaje în Centrul Civic al Oradei
Data actualizării: Data publicării:
Pasaje subterane, parcare lângă catedrala ortodoxă şi proiecte în valoare totală de zeci de milioane de euro vor fi derulate în următorii ani, în Oradea. Veştile bune se opresc însă aici, pentru că demararea lucrărilor va însemna ambuteiaje şi trafic de coşmar timp de doi ani în zona Centrului Civic. Consiliul Local va supune la vot aceste proiecte în şedinţa de vineri, iar administraţia locală speră să obţină fonduri europene până în luna octombrie a acestui an.
Ilie Bolojan, primarul municipiului Oradea: "Vor fi nişte lucrări complexe, pe durata a doi ani de zile, care, cel mai probabil, vor impune oprirea circulaţiei pe anumite axe de transport. Vor fi ambuteiaje, iar circulaţia va fi deviată pe centură sau pe străzile care pot să preia fluxul de trafic."
Este avertismentul primarului Ilie Bolojan, care a prezentat, joi, câteva dintre cele mai importante proiecte ale administraţiei locale în domeniul mobilităţii urbane. Este vorba despre patru pasaje subterane (foto jos) în zona turbogiraţiei din Centrul Civic al Oradei şi a intersecţiei din faţa Administraţiei Financiară Bihor, care ar trebui să decongestioneze traficul în zonă şi să realizeze un coridor pietonal la care arhitecţii visează de mai mulţi ani.
Ernest Pafka, arhitect: "De 40 ani dorim realizarea acestui coridor, adică din Cetate, pe podul existent, continunând în jurul Casei Sindicatelor, parcul 1 decembrie și Alecsandri, care este pietonal, se ajunge în Piața Unirii."
O componentă importantă a acestui proiect integrat este parcarea de 6,5 milioane de euro (foto jos), care va fi amplasată lângă catedrala ortodoxă din Centrul Civic. De aici, cei care intră în oraş au mai multe posibilităţi de a-şi continua călătoria până în zona zero a municipiului. Parcarea va avea 265 de locuri.
Ernest Pafka, arhitect: "Parcare în subteran, cu posibilitate de a ajunge la cele două stații de autobuz, cele două stații de tramvai sau să închirieze biciclete, pentru care este și prelungit traseul pistei în porțiunea care ține de această amenajare."
Foarte complexă este reţeaua de tuneluri din centrul oraşului. Maşinile care se vor intersecta cu culoarul dintre cartierul Nufarul şi bulevardul Magheru vor fi deviate în subteran. Cele mai multe pasaje subterane vor fi în zona Centrului Civic, cel mai mare chiar în faţa catedralei ortodoxe, care va asigura culoarul pietonal până în Piaţa Unirii.
"Un al doilea pasaj (...) asigură traversarea bulevardului pe axa sud-nord, spre centru, pe sub culoarul creat de Strada Independenţei şi Calea Clujului. Pasajul subteran numarul 3 practic asigură trecerea bulevardului dinspre direcţia nord spre sud. Iar pasajul 4 asigura traversarea dinspre Cluj", a explicat primarul Bolojan.
O altă reţea de pasaje va fi realizată în zona intersecţiei dintre Strada Sucevei şi bulevardul Dimitrie Cantemir.
"Toată lumea care are treabă în centru va folosi giraţia aceasta mare de pe Sucevei, urmând ca bulevardul să fie traversat doar de cei care vor să vireze stânga de pe Sucevei", a spus edilul orădean.
Primarul Ilie Bolojan a prezentat şi stadiul lucrărilor la sinagoga ortodoxă de pe Strada Primăriei (foto jos), preluată în administrare de oraş. Reabilitarea clădirii care va fi viitorul muzeu al comunităţii evreieşti este în grafic, a spus edilul, care speră să o inaugureze la începutul lunii octombrie.