Tramvaiul va prinde viteză prin Oradea. Autoritaţile locale vor să dubleze viteza medie cu care circulă garniturile în zona Nufărul - Cantemir! Pentru asta traficul în cele două cartiere va fi reconfigurat, iar stâlpii şi instalaţiile de semaforizare vor fi înlocuite. Astfel, tramvaiul va avea drum liber și nu va fi incomodat de circulația auto. Și mașinile și pietonii vor beneficia de proiect, spun edilii.
"Dacă în acest moment viteza de circulaţie a tramvaiului se ridică undeva între 15 şi 17 kilometri pe oră, noi vrem ca după implementarea acestui proiect viteza de circulaţie a tramvaiului să se ridice la aproximativ 30 de kilometri pe oră", a explicat Florin Birta, viceprimar al Oradei.
Pentru asta e nevoie ca trecerile laterale de pe partea dreaptă a bulevardului peste liniile tramvai să fie închise începând cu Strada Arieşului din apropierea blocului Cicero. Astfel, vor fi desfiinţate locurile de parcare amenajate în drepturile blocurilor.
Viceprimarul Florin Birta a prezentat un exemplu al felului în care va arăta bulevardul după modernizare, între Strada Ciheiului şi ieşirea din oraş.
"Va fi o stradă cu patru benzi - două benzi pe sensul de mers, linie de tramvai, spaţiu verde cu un aliniament verde, pistă de biciclete, trotuar şi încă un aliniament verde lângă liniile de tramvai, iar pe partea opusă va rămâne un trotuar şi vor fi locuri de parcare doar paralele cu bordura, nu vor mai fi oblice cum sunt în acest moment."
Tot în cadrul acestui proiect toţi stâlpii de pe acest tronson vor fi înlocuiţi. Și semafoarele vor fi schimbate şi sincronizate în aşa fel încât să fie ceea ce edilii denumesc "o undă verde" în cartierele Nufărul şi Cantemir.
Vor fi modernizaţi peste doi kilometri și jumătate de drum şi peste 6 kilometri de trotuar. În plus, vor fi amenajați peste 2 kilometri de piste pentru biciclişti şi 48 de mii de metri pătraţi de spaţiu verde.
În total, costurile se ridică la aproximativ opt milioane de euro. Întregul proiect va fi depus luna viitoare pentru finanţare în cadrul programului european dedicat mobilităţii urbane.
Redactor: Adrian Ciucuriţă
Operator: Constantin Gheorghiţă