Eduard Florea - directorul executiv al Direcţiei Economice din Primăria Oradea
„Datoria publică pentru anul 2013 e anul de vârf, trebuie să asigurăm 8,5 milioane de lei în plus şi lucrul acesta a creat o presiune, adică sumele pentru investiţii sunt mai mici, ceea ce poate bugetul local asigura".
Motiv pentru care soluţia rămâne atragerea de fonduri europene, dacă administraţia orădeană vrea să facă lucrări noi în oraş. Următoarea serie de depuneri de documentaţii pentru fondurile europene se va desfăşura între 2014 şi 2020, iar studiile de fezabilitate sunt esenţiale.
Marius Moş - directorul interimar al Direcţiei de Management Proiecte cu Finanţare Europeană
„Este primul pas în depunerea aplicaţiilor de finanţare şi aceste studii de fezabilitate trebuie să le avem din timp şi trebuie să fim gata pentru că va fi o concurenţă foarte mare".
Studiile de fezabilitate asigură un calcul al costurilor lucrărilor, ordinea în care se vor face acestea, impactul pe care îl au asupra mediului sau felul în care spirjină comunitatea.
Eduard Florea - directorul executiv al Direcţiei Economice din Primăria Oradea
„Ne pregătim de acum din 2013 cu studii de fezabilitate, sunt estimate 54 de proiecte, dar evident nu toate vor avea aceeaşi şansă. Preferăm să le prioritizăm, să facem de pe acum studiile de fezabilitate pentru a fi primii la depunerea proiectelor".
Proiectele demarate de angajaţii Primăriei depasesc 150 de milioane de euro.
Marius Moş - directorul interimar al Direcţiei de Management Proiecte cu Finanţare Europeană
„Parcul Industrial din zona tancodromului, Cetul II unde urmează tot o infrastructură de afaceri după ce ecologizăm. Mai pot aminti pasajul subteran din Centrul Civic şi pasajul suprateran care va da în Sânmartin".
3 milioane de lei a fost cea mai mare sumă cheltuită de Primărie pentru un studiu de fezabilitate.
Laura Breb - reporter Digi24 Oradea
„Cel mai scump SF plătit de Primăria Oradea a fost cel pentru Cetatea Oradea. Suma a fost necesară pentru că sunt foarte puţini specialişti care pot realiza astfel de lucrări, dar şi pentru că volumul de muncă este foarte mare".
Proiectul de buget al oraşului pe 2013 este de 971, 6 milioane de lei, iar principalul obiectiv al administraţiei este creşterea veniturilor proprii prin crearea unei infrastructuri de afaceri. Şi asta pentru că numai anul trecut, din impozite pe salarii Primăria a încasat 120 de milioane de lei, ceea ce reprezintă jumătate din veniturile incasate la buget.