"Sunteți în agenția locală de ocupare a forței de muncă Oradea, aici funcționeză zona de lucru cu publicul locul în care se primesc dosarele pentru șomerii indemnizați sau neindemnizați."
Explicaţiile amabile ale funcţionarilor AJOFM Bihor au ajuns la urechile a doar câţiva jurnalişti şi studenţi aflaţi în practică. Nimeni altcineva nu s-a arătat dornic să viziteze birourile agenţiei la primele ore ale dimineții. Angajaţii au recunoscut că "suntem obișnuiți în principal cu persoanele care vin și solicită locuri de muncă, mai puțin cei care vin să viziteze".
Funcţionarii au fost pregătiţi să le ofere vizitatorilor informații esențiale pentru angajare.
Pavel Haragoş, șeful agenției Oradea din cadrul AJOFM Bihor: "Prin consiliere persoanele sunt informate asupra posturilor vacante asupra condițiilor de ocupare, iar prin activitate de formare se suplinește lipsa calificării."
Csaba Bekesi, directorul AJOFM Bihor: "Nu putem să concurăm cu atractivitatea palatului parlamentului sau a guvernului, vrem să arătăm că suntem o instituţie transparentă, deschisă, modernă, flexibilă."
Transparenţa nu i-a impresionat pe cei aflaţi în căutarea unei slujbe, care spun că au alte așteptări.
"Am aștepta locuri de muncă mai multe pentru cei fără experiență, pentru că noi suntem practic la început de drum."
Managerii agenţiei bihorene spun că scopul instituției este să găsească posturi cât mai multor persoane, în condițiile în care piața forței de muncă este foarte limitată. Anul acesta, prin AJOFM Bihor şi-au găsit o slujbă aproape 1800 de persoane. Alte 1350 au primit recomandări pentru înscrierea la cursuri de recalificare profesională.
reporter: Bogdan Costea
operator: Gabor Szilagyi
editor web: Adrian Laboș