Proiectul iniţial, care a costat 70 de mii de euro, prevedea că maşinile vor continua să treacă prin Piaţa Unirii, dinspre podul Ferdinand spre strada Avram Iancu. Acest lucru nu a fost pe placul edilor, care au cerut refacerea planurilor. Au plătit încă 85 de mii de euro, din care 15 mii din bugetul local, pentru ca o echipă condusă de un profesor din Bucureşti să întocmească un nou proiect. Acesta a trebuit să respecte două cerinţe:
"Una de a unifica stilurile multiple de-a lungul perimetrului acestei pieţe şi cea de-a doua de a merge pe calea identificării personalităţii acestui oraş, unic prin bogţiia Art Nouveau în Europa", explică arhitectul Horea Gavriş.
Potrivit proiectului agreat de primărie, maşinile vor circula de la podul Ferdinand, prin faţa primăriei şi a clădirii Episcopiei Greco-Catolice, spre strada Traian Moşoiu, pe două benzi de circulaţie. Autobuzele vor avea staţii la marginea pieţei, iar pentru tramvaie se va construi o staţie nouă.
"Vor apărea 4 fântâni arteziene, splendide ca şi arhitectură. Vom reface soclul statuii lui Mihai Viteazul în varianta în care a fost iniţial, se va construi un obelisc din piatră masivă care va funcţiona ca şi ceas solar", completează viceprimarul Mircea Mălan.
Valoarea proiectului se ridică la 4,2 milioane de euro, din care 3,7 milioane din bani europeni. Reamenajarea pieţei Unirii va trebui să fie făcută până la sfârşitul anului viitor.