În Oradea se munceşte de zor la pista de biciclete. Muncitorii au de recuperat întârzierea de o lună şi jumătate faţă de vecinii maghiari. Au fost depăşite greutăţile birocratice care au făcut ca lucrarea să nu fie predată în august 2013, termenul stabilit iniţial, iar acum mai este de executat o cincime din porţiunea de pe teritoriul românesc.
Chiar dacă sunt mai avansaţi decât cei din Oradea, constructorii maghiari s-au lovit de o problemă neaşteptată: o firmă care deţine un teren pe care urma să treacă o porţiune de 500 de metri din drumul pentru biciclete nu s-a lăsat expropriată. Aşa că au fost nevoiţi să refacă proiectul ca să ocolească terenul privat.
"Am fost nevoiţi ca, în mai anul acesta, să amânăm termenul până în august, cu un aviz prealabil pe care îl aveam. Dar nu am reuşit să terminăm execuţia nici până atunci, aşadar în aceste zile am cerut o nouă amânare", explică Zsolt Demény, şef birou infrastructură la Primăria Berettyóújfalu.
Noul termen pentru finalizarea proiectului a fost fixat pentru 31 octombrie. Şi acesta va fi depăşit, pentru că Primăria Oradea a profitat de prelungirea cerută de partenerii maghiari ca să prelungească pista de-a lungul întregului oraş.
"Pentru că ne-au rămas acei bani pe care am reuşit să-i economisim, am solicitat încă prelungirea pistei de biciclete cu încă o porţiune de aproximativ 6 kilometri, la care au început lucrările", susţine Anca Sas, purtătorul de cuvânt al Primăriei Oradea.
Prelungirea pistei nu presupune cheltuieli suplimentare, dar a amânat predarea întregului drum pe sfârşitul acestui an. Când va fi gata, pista va lega Oradea de orașul maghiar Berettyóújfalu. Lucrarea costă şase milioane de euro, bani care vin din fonduri europene.
Reporter: Orsolya Nagy
Operator: Gábor Szilágyi
Editor web: Adrian Laboş