Cele cinci avioane de agrement provin de la o şcoală de aviaţie din oraşul englez Kemble, iar la bordul lor s-au aflat 15 piloţi, dintre care unul român. Andrei Stelian este cel care i-a convins pe colegii săi că merită să viziteze România.
"România este o ţară frumoasă şi am lucrat un pic la asta, pentru a ne face o imagine mai frumoasă în Anglia."
Englezii sunt hotărâţi să vadă mai multe oraşe din România. Ei vor să ajungă atât la munte, dar şi în Delta Dunării.
"Suntem pentru prima dată în România, în afară de Andrei, deci suntem încântaţi şi vrem să ne petrecem următoarele trei zile aici lucrând împreună. Sunt şi studenţi cu noi, profităm de acest timp ca să-i învăţăm", spune David Jelly.
"Ne-a spus (Andrei - n.n.) că ar trebui să venim aici pentru că vremea este frumoasă. Am lăsat vremea oribilă în Marea Britanie. Suntem bucuroşi să fim aici", completează Mark Podbery.
Gheorghe Pasc, directorul general al Aeroportului din Oradea, este de părere că "această formaţie de avioane care a venit acum nu va face altceva decât să fie un ambasador pentru aeroportul Oradea şi va duce vestea că aeroportul Oradea are o pistă foarte bună, o pistă care este accesibilă din 30 octombrie pentru avioanele Airbus şi Boeing."
De îndată ce aeroportul va fi complet funcţional, în Oradea va fi deschisă o şcoală de pilotaj condusă de un englez stabilit în Bihor.
"Acest aeroport s-a dezvoltat, are o cale de rulare mai lungă. Este fantastic să antrenezi piloţi aici; ideea este să antrenăm piloţi privaţi pentru ca oamenii să poată să zboare ca şi hobby", susţine Liam Kelly, managerul viitoarei şcoli de pilotaj.
Aerogara orădeană va fi gata până la sfârşitul lunii octombrie. Lucrările au costat nu mai puţin de 130 de milioane de lei.
Reporter: Anca Deac
Operator: Robert Rezmuves
Editor web: Adrian Laboş