Imagini spectaculoase, miercuri, pe străzile din Oradea. Un transport agabaritic special a adus în oraş componentele unui pod construit peste Crişul Repede. Piesele de zeci de tone au fost realizate într-o uzină din Piteşti.
După ce a parcurs peste 450 de kilometri, trailerul a ajuns în Oradea la orele prânzului.
"După un drum de aproape nouă ore de la Pitești la Oradea, alte două piese metalice sunt în acest moment descărcate. Acestea cântăresc 27 de tone și vor fi montate chiar astăzi pe eșafodajele metalice", a relatat Bianca Firezar, jurnalist Digi24 Oradea.
Primele porțiuni ale noului pod au ajuns la Oradea la începutul acestei săptămâni. Cele patru piese formează tronsonul al doilea din structura de metal a Podului Centenarului, o construcţie care va fi tranzitată de mașini, bicicliști și pietoni.
"Sunt încă două elemente și elementele de legătură mediane. Urmează ca până vineri (...) să avem un segment de pod complet montat și pus pe poziție. În cursul săptămânii viitoare vom monta tronsonul trei al podului, care este tronsonul peste deschiderea actuală a Crișului", a explicat Vlad Moldovan, inginer constructor.
"Acest pod va înlocui acea pasarelă pietonală care a fost demolată la finalul anului trecut, urmând ca după finalizarea acestui pod să avem două benzi de circulație, una pe sens, plus trotuare, plus piste de biciclete", a precizat Florin Birta, viceprimar al Oradei.
Podul va avea cinci tronsoane din câte patru elemente fiecare: două elemente sunt grinzile principale, iar celelalte două consolele trotuarelor. Fiecare arc al construcției este format din câte două tronsoane, unul de 30 de metri și altul de 17 metri. După ce va fi montată structura metalică ce va cântări în total 340 de tone, urmează turnarea covorului asfaltic.
"Este un pod mai deosebit, pentru că este singurul pod pe care se circulă cu mașini din Oradea, care nu are niciun pilon de sprijin în Criș. El se va sprijini (...) pe fundațiile care au fost construite pe cele două maluri", susţine Florin Birta.
Construcția noului pod, care va fi inaugurat la începutul lunii decembrie, costă 12,6 milioane de lei.
Reporter: Bianca Firezar
Operatori: Florin Lucuța, Gabor Szilagyi