Pericole pe DN1. Şoferii spun că limitatoarele de viteză au borduri mari şi nu sunt semnalizate

Data publicării:
limitatoare pericol

"Sunt adevărate pericole pe şosea şi pot provoca accidente grave!" Asta spun şoferii despre limitatoarele de viteză amenajate de câteva săptămâni pe Drumul Naţional 1. Pentru că au bordurile înalte, sunt prea scurte şi neiluminate, insulele de calmare a traficului au provocat pagube serioase camionagiilor care nu le-au observat şi au trecut în viteză peste ele. Din acest motiv, limitatoarele trebuie refăcute, susţin autorităţile.

Un camion se trecoară cu viteză redusă printre bordurile înalte de 25 de centimetri ale unor limitatoare de viteză amenajate în urmă cu câteva săptămâni pe DN1, în comuna Auşeu şi la intrarea în oraşul Aleşd. De această dată a reuşit, dar nu toţi şoferii sunt la fel de norocoşi. Alţii au trecut direct peste borduri şi au suferit avarii la roţi.

"În fiecare noapte câte 4-5 şi camioane şi automobile mici, pe partea dreaptă îşi lovesc cauciucurile, le taie cauciucurile, jantele", spune un localnic.

"Sunt prea înguste făcute insulele (de calmare a traficului - n.n.) şi maşinile, la iarnă mai ales, vor fi una peste alta", crede altul.

"Majoritatea şoferilor care nu observă insulele de calmare a traficului şi izbesc în plin bordurile înalte, rămân fără capace şi cu defecţiuni la roţi, riscând astfel accidente foarte grave", a observat Bogdan Costea, reporter Digi 24 Oradea.

În plus, pentru că limitatoarele de viteză sunt prea scurte, camionagiii sunt obligaţi să intre pe contrasens ca să nu se răstoarne.

Primarul din Auşeu spune că a intervenit de mai multe ori pe lângă constructor pentru ca forma insulelor de calmare a traficului să fie modificată.

"Sunt periculoase. Trebuie iluminate şi mai trebuie intervenit în unele zone unde acele unghiuri drepte trebuie eliminate", consideră Mitică Lazăr, primarul comunei Auşeu.

Responsabilii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere susţin că săptămâna trecută au verificat problemele sesizate şi au întocmit un raport.

"O să-l trimitem la Bucureşti, noi ne-am spus punctul de vedere. Comisia respectivă va decide după o primă analiză asta cât mai repede posibil. Proiectantul trebuie să ia împreună cu CNDNR-ul o decizie", susţine Eugen Cecan, directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Cluj.

Astfel de limitatoare de viteză sunt în curs de construcţie pe toată lungimea Drumului Naţional 1, între Oradea şi Cluj.

Reporter: Bogdan Costea
Operator: Florin Lucuţa

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Liviu Dragnea, “trădarea” supremă față de PSD: “Presă plătită îl apără pe Ciolacu în cazul Nordis!”
Digi FM
Motivul pentru care Fuego nu s-a căsătorit până la 48 de ani: “Când ajungem în camera noastră, suntem niște...
Pro FM
Cheryl Cole, solista care l-a făcut tată pe Liam Payne, îndurerată la înmormântarea cântărețului. Mesajul din...
Film Now
Selena Gomez dezvăluie cel mai bun sfat pe care l-a primit de la o femeie: „Chiar funcționează!”
Adevarul
Americanii care vor să fugă de Trump și-au găsit refugiu în Sardinia. Orașul în care o casă costă 1 euro
Newsweek
Pensie mai mare la Mica Recalculare cu o condiție. De unde poate fi luat documentul?
Digi FM
Denis Drăguș, împăcare neașteptată cu familia sa, cu care nu mai vorbise de cinci ani. Tatăl atacantului: „Am...
Tor-M2
Rusia a trimis sisteme antiaeriene Tor-M2 în Belarus. „Un exemplu clar al cooperării noastre fructuoase”
Digi Animal World
Un bărbat s-a deghizat în crocodil și a încercat să-i atragă atenția unui aligator adevărat. Imaginile sunt...
Film Now
Joaquin Phoenix, gesturi atente și priviri pline de iubire pentru soția lui, Rooney Mara. Discreți și...
UTV
One Direction, reuniti pentru a-l conduce pe ultimul drum pe Liam Payne. Imagini emotionante de la...