Împreună cu Sânmartin şi Borş, Oradea a format anul trecut Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Transregio. În urma acestei asocieri, regia locală de transport va presta servicii în cele două comune, care vor avea dreptul să decidă valoarea abonamentelor. Localnicii se plâng că preţurile cerute de operatorii privaţi sunt mari.
"60 de lei Oradea-Sânmartin, 63 de lei Oradea-Băile Felix, deci sunt scumpe."
Situaţia se va schimba, susţine conducerea OTL, care promite că tarifele vor scădea în momentul în care autobuzele societăţii orădene vor transporta călători din cele două comune.
"Intenţionăm să introducem un abonament combinat pentru aceste localităţi care să includă şi preferenţial abonamentul de Oradea, călătoriile pe mijloacele de transport public în Oradea", spune Istvan Csuzi, directorul societăţii orădene de transport local.
Ciprian Barna, directorul Zonei Metropolitane Oradea: "Vorbim de un serviciu unic de informaţii, un regim unic de taxare respectiv un program de circulaţie unic astfel încât să creem un serviciu de transport public integrat la nivelul celor trei unităţi administrativ teritoriale."
Dacă programul va funcţiona, conducerea Zonei Metropolitane spune că în proiect ar putea intra şi alte comune din jurul oraşului. Ca să asigure servicii de calitate societatea locală de transport intenţionează ca de anul viitor să acceseze fonduri europene pentru achiziţionarea de autobuze.