Balustrade din piatră masivă pe care va fi imprimată stema oraşului şi balcoanele din ornamente speciale din fier, luminate în ton cu arhitectura centrului istoric. Aşa va arăta, în viziunea administraţiei orădene, noul pod Ferdinand, care se va ridica în locul celui actual. Edilii vor să-l dărâme pe cel actual şi să-l refacă din temelii, după ce experţii au găsit probleme în structura de rezistenţă.
Podul Ferdinand a fost construit în 1954 și de atunci nu a mai avut parte de reparaţii capitale. Circulaţia în centrul Oradei va fi paralizată anul viitor, când construcţia va intra în reparaţii capitale.
Leontin Pătcaş, şeful Biroului Drumuri şi Poduri din Primăria Oradea: "Podul va fi închis. Se va desface toată structura podului, se vor reface aparatele de reazăm, se va repara zona betoanelor degradate. Se va reface scurgerea apelor, calea de rulare, inclusiv asfaltul și parapeţii."
Mircea Mălan, viceprimarul Oradei: "Lucrările la acest pod ar urma să dureze 6 luni, iar trei luni ar urma ca circulaţia să fie închisă fiind nevoie de ridicarea grinzii principale. "
Lucrările la podul din centrul oraşului vor costa un milion 250 de mii de euro bani care vor fi obţinuţi din fonduri europene. Administraţia locală caută acum variante de deviere a traficului pentru momentul în care podul va fi închis.
reporter: Florina Fofiu operator: Constantin Gheorghiţă