De departe, cel mai îndrăzneţ proiect se referă la demolarea a zeci de case din centrul oraşului, construite secolul trecut, pentru a lărgi strada Avram Iancu, astfel încât pietonii şi bicicliştii să aibă un loc numai al lor.
"Având în vedere cât este de îngustă strada propunerea grupului de firme, pe care şi executivul o agrează, este să lărgim, să demolăm partea dreaptă cum te duci din zona centrală înspre pompieri şi casele care sunt către colţul parcului Bălcescu", a declarat Ilie Bolojan, primarul Oradei.
Administraţia locală s-a gândit şi la cei care stau la blocuri. Pentru ca oamenii să nu mai bată kilometri întregi până la pietonala din centrul oraşului, în fiecare cartier va fi un construit un "centru" cu o piaţă publică.
"Proiectanţii au identificat zone unde s-ar preta mici piaţete publice de tip pietonal care să fie amenajate în toate cartierele de blocuri, în aşa fel încât fiecare cartier să aibă o anumită personalitate", a declarat Ilie Bolojan, primarul Oradei.
Şi pentru că nu există oraş civilizat fără piste pentru biciclete, peste 20 de ani Oradea va avea o "centură" destinată celor care călătoresc pe două roţi.
Pentru că locurile de parcare din oraş sunt prea puţine, administraţia locală ia în calcul transformarea terenurilor de sport ale şcolilor în locuri de staţionare, iar deasupra lor profesorii să ţină ore de educaţie fizică.