„Cum a dat frigul, cum s-au umplut atelierele. S-au adunat oamenii şi au zis că pe de o zi pe alta poate să vină frigul, hai să ne pregătim maşina de iarnă. Asta înseamnă verificarea bateriei, verificarea lichidelor", explică Ioana Mihuţi, managerul unui service.
Toate acestea costă şi nu puţin. Am făcut un calcul, ca să vedem ce înseamnă din punct de vedere financiar pregătirea pentru iarnă a maşinii.
„Am luat anvelope de iarnă, lopată pentru zăpadă, racletă, perie, antigel şi lichid de parbriz", spune Laura Breb, reporter Digi24 Oradea. La casă, a aflat că "aveţi de plată 571,37 de lei".
La această sumă se adaugă valoarea manoperei, care variază între 40 şi 100 de lei. Scump, spun şoferii, dar nu au încotro.
„Schimb ulei, antigelul, verificat peste tot. E scump... ce-i ieftin azi?"
„- Gata maşina pentru iarnă? - Nu-i gata încă, nu am pregătit-o. Aşteptăm să vină încă. Nu a venit iarna."
Specialiştii ne recomandă ca toate operaţiunile să fie făcute într-un service autorizat.
„Dacă nu se respectă concentraţia de antigel poate să deterioreze unele garnituri a motorului. În plus, dacă cauciucurile nu sunt echilibrate într-un atelier specializat, în timpul mersului apar bătăi la direcţie, uzură prematură a pivoţilor", susţine Gheorghe Hurgoi, administratorul unui service auto.
Conform legii, cei care circulă pe drumuri cu zăpadă, polei sau gheaţă fără anvelope de iarnă riscă amenzi cuprinse între 810 şi 1800 de lei. Pe lângă acestea, rămân şi fără certificatul de înmatriculare a maşinii.
Reporter: Laura Breb
Operator: Cristian Rusu
Editor web: Adrian Laboş