Promovarea produselor fabricate în România este unul din țelurile unei asociații a oamenilor de afaceri din țară și din străinătate. Misiunea nu este deloc ușoară.
"Increderea pe care o au românii în produsele lor este destul de scăzută. Aș vrea ca noi să credem în ceea ce producem și atunci vom fi de succes pe piața externă", este de părere Ioan Fazecaș, inginer proiectant.
Omul de afaceri Elizabeth Peretz susține că "după revoluție toți au avut mentalitatea că tot ce e de afară este mai bun și atunci fabricile noastre s-au închis. Ideea nu e că ce e de afară e cel mai bun, produsele care le avem noi sunt de calitate bună, dar trebuie să schimbam mentalitatea asta."
Calitatea, cel mai important aspect la un produs
Specialiștii spun că străinii, în schimb, apreciază produsele românești. Inginerul IT Daniel Bila a observat că "multe companii din exterior au venit în România, au dezvoltat produse, dar pe branduri românești".
Antreprenorii autohtoni sunt de părere că în primul rând contează calitatea. "Un brand românesc trebuie să ofere acel produs de calitate, pentru dacă produsul nu este de calitate poți face oricât advertising vrei, că tot nu se vinde", crede Florian Peretz.
Oamenii de afaceri și specialiștii în economie au căzut de acord că unele produse românești sunt competitive, dar nu sunt suficient promovate.
reporter: Bogdan Costea operator: Constantin Gheorghiță