Aproape de miezul nopții, pe șantierul aeroportului din Oradea, zeci de muncitori austrieci și români lucrau cot la cot pentru ca pista să fie gata. Au fost 59 de zile de muncă asiduuă, uneori pe şantier fiind chiar și peste 200 de lucrători.
Bogdan Partene, manager de proiect: "Am avut două schimburi. Am avut și schimb de noapte, în special la așternerea betoanelor rutiere, pentru că din cauza temperaturilor mari nu am putut lucra betonul ziua, iar colegii noștri din Austria au turnat beton doar noaptea."
Alexandru Coller, project manager pe partea de instalații de balizaj: "În această fază au fost instalate cam 120 de lămpi de balizaj. Până la sfârșitul lucrării vor fi instalate în jur de 1100."
Muncitorii au reușit realizarea pistei pe o lungime de 1.300 de metri. La final, aceasta va măsura 2.100 de metri.
Gheorghe Pasc, directorul general al Aeroportului din Oradea: "Începând cu ora 00:00 se poate ateriza pe aeroportul Oradea. Maxim pot ateriza avioane, ca să spunem un tip de avion care este cunoscut de tip ATR 42."
După realizarea ultimilor 600 de metri, pista va putea fi folosită și de avioane mari precum Boeing 737 sau Airbus A 320. Data limită de finalizare a proiectului de modernizare a aerogării orădene este 31 octombrie, iar valoarea totală este de aproape 130 de milioane de lei. Mai bine de jumătate din bani provin din fonduri europene.