Vom circula bine pe DN76 Oradea - Deva încă din luna noiembrie. Este declarația îndrazneață a ministrului Transporturilor, Sorin Bușe, care a stat de vorbă cu muncitorii și le-a cerut „o mobilizare mai mare”. Speranțe sunt și în cazul segmentului Suplacu de Barcău-Borș din Autostrada Transilvania, unde, spune ministrul, lucrările vor începe peste cel mult două săptămâni. Dacă acest lucru nu se va întâmpla, șeful de la Transporturi este decis să rezilieze contractul.
Acum pe unele porțiuni ale DN 76 se circulă pe o singură bandă, iar șoferii stau la un semafor chiar și zece minute. Șeful de la Transporturi spune că le-a cerut constructorilor să aducă mai multe utilaje în zonă. Sorin Buşe a declarat că peste două luni șoferii vor putea circula fără probleme între Oradea şi Deva.
„Obiectivul meu este ca în luna noiembrie să avem calea de rulare, deci fără canalizare și altele, doar calea de rulare să fie completă și să putem circula de la Oradea până la Deva. Ieri (constructorii – n.n.) s-au angajat să se mobilizeze și mai mult; ieri erau cam 100 de utilaje și peste 200 de muncitori, o să fie și mai mulți acolo ca să respectăm termenul și anume luna noiembrie”, a anunţat ministrul Transporturilor.
Sorin Bușe a vorbit și despre lucrările la Autostrada Transilvania, segmentul din județul Bihor, unde nu s-a mai lucrat de mult timp. Ministrul spune că va discuta în următoarele zile cu cei care au contractat lucrarea, iar dacă lucrurile nu vor decurge conform așteptărilor se gândește serios să rezilieze contractul.
„Are perioada aceasta în care trebuie să își aducă acolo echipamentele și oamenii de care are nevoie. Teoretic, putem spune că deja se lucrează, dar practic ca să lucreze efectiv are termen aceste două săptămâni. O să fac vizite acolo tot la două săptămâni și dacă nu vom fi satisfăcuți de ceea ce vedem, ne gândim să luăm măsuri extreme.„
Execuţia segmentului Suplacu de Barcău-Borș a fost realizată în proporţie de 52 la sută de compania Bechtel, care a abandonat şantierul după ce contractul încheiat cu statul român a fost reziliat. Pentru finalizarea celor 60 de kilometri rămași a fost organizată o nouă licitaţie, dar lucrările nu au început deoarece partenerii concernului câştigător nu s-au înţeles la proiectare.
Tot în acest segment se află și viaductul de la Suplacu de Barcău, considerat al doilea ca lungime din Europa după cel de la Milau din Franța. Cum nimeni nu a mai terminat partea finală a impresionantei construcții, aceasta se degradează pe zi ce trece.
Reporter: Claudiu Mihuț
Operator: Robert Rezmuves