Sorin Bara are 49 de ani şi în urmă cu 8 ani s-a întors în România, după ce a trăit mai mulţi ani în Statele Unite ale Americii. De acolo a adus în ţară o maşină cu motor hibrid.
"Am cumpărat-o pe motivul emisiei foarte reduse de carbon şi de noxe, iar fiabilitatea este recunoscută. Nu am avut reparaţii, decât minore, din cauza drumurilor din România, partea electrică, absolut nici o problemă consumul este extraordinar de mic la un motor de 1500 cmc - 6 litri pe oraş", spune Sorin Bara, proprietarul unei maşini hibrid.
Anul trecut a crescut numărul acestor tiouri de vehicule, spunedirectorul RAR Bihor Dan Crăciun: "La nivelul întregii ţări în România în cursul anului 2013 s-au emis 2236 de cărţi de identitate pentru vehiculele hibride."
Autovehiculele hibrid folosesc două tipuri de energie: motorul cu ardere internă pe bază de benzină sau motorină, dar şi pe cel electric. Consumul de combustibil scade drastic, iar poluarea se reduce semnficativ.
"În aglomeraţie, în ambuteiaje, automat, maşina decuplaează motorul pe benzină şi merge exclusiv pe curent pănă ajunge să se golească bateria. La hibrid se reîncarcă bateriile de fiecare dată când frânezi", spune Sorin Bara.
"Tehnologia hibridă a devenit destul de accesibilă. Deja nu e mai scumpă decât o maşină pe motorizare diesel, echipată la fel cu aceleaşi caracteristici. A ajuns la acelaşi preţ", susţine Valter Biro, reprezentantul unui showroom auto.
Marele dezavantaj al maşinii hibrid se simte însă la distanţe lungi, unde autonomia motorului electric e redusă.
reporter: Bogdan Costea
operator: Gabor Szilagyi