MARAMUREŞ. Biroul pacientului, mediator între bolnav şi medic

Data actualizării: Data publicării:
biroul pacientului

Într-un sistem în care pacienţii se plâng adesea de condiţiile în care sunt trataţi, în nordul ţării este dezvoltat un concept care funcţionează cu succes în Vestul Europei. Se numeşte "Biroul Pacientului", are sediul chiar în incinta Spitalului Judeţean din Baia Mare şi a fost gândit ca un mediator între pacienţi şi cadrele medicale.

Biroul Pacientului a fost inaugurat săptămâna trecută la Spitalul Judeţean. Orice nemulţumire a bolnavilor este ascultată de asistentul social, care încearcă apoi să medieze un posibil conflict.

„Din păcate, românului îi place să strige de după gard. Noi ne-am dori să se adrese acestui birou şi să încercăm împreună să ajungem la o normalitate”, spune Romana Furtună, preşedintele Asociaţiei "Prietenii Spitalului Dr. Constantin Opriş" Baia Mare.

Cu ideea a venit Asociaţia "Prietenii Spitalului Dr. Constantin Opriş" din Baia Mare, iar serviciul este independent de activitatea unităţii sanitare.

„Am fost inspiraţi de un serviciu care funcţionează la Spitalul Judeţean din Zalău, acolo se numeşte Reprezentantul Pacientului, iar ei - la rândul lor - au preluat acest concept din vestul Europei”, explică Romana Furtună.

„Angajatul Biroului Pacientului nu este angajatul spitalului şi ăsta e un lucru foarte important. Asta înseamnă că nu poate fi nici avocatul spitalului, nici avocatul pacienţilor sau a aparţinătorilor, ci un mediator care să trateze cu echilibru fiecare problemă”, susţine Sorina Pintea, managerul Spitalului Judeţean "Dr. Constantin Opriş" Baia Mare.

De la deschidere, acum o săptămână, la Biroul Pacientului s-a adresat o singură persoană.

„Am încercat să rezolvăm problema la nivel de birou. Doamna a fost mulţumită”, a precizat Ana Ghiţă, responsabil Biroul Pacientului.

Pacienţii spun că sunt încântaţi de idee.

„E foarte bună, foarte bună. Daca ai ceva neplăceri…foarte bună!”

„- Aş apela.
- Vi se pare util un astfel de serviciu?
- Da, foarte foarte util.”

Pacienţii pot să depună reclamaţiile personal, telefonic, prin scrisori sau email-uri. Toate mesajele sunt preluate de angajatul biroului şi transmise conducerii unităţii medicale.

Reporter: Izabela Jurasko
Operator: Kristian Kosa

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Cuplul Ceaușescu, doi bătrânei la „Ia-mă, nene” și pachetul misterios plasat în portbagajul mașinii luate...
Digi FM
Kevin Costner, vacanță în Aspen alături de fiica sa adolescentă. Actorul este tatăl a șapte copii
Pro FM
Soția lui Kanye West, într-o pelerină transparentă de ploaie, cu nimic pe dedesubt. El, cu mască pe față...
Film Now
I-a arătat imagini nud și i-a vorbit despre dependența lui de pornografie. Blake Lively l-a dat în judecată...
Adevarul
De când va fi fabricată Dacia Spring în Europa: va duce la o scădere masivă a costurilor
Newsweek
Cu ce precizie iau pensia, în 2025, românii care au muncit în Germania? Haos cu pensiile în România
Digi FM
Controversă după momentul Aurei Șova cu Marius Manole, din finala Vocea României 2024: "Respectul faţă de...
Digi World
O vedetă TikTok a murit la doar 19 ani din cauza unei boli foarte rare care afectează doar câteva sute de...
Digi Animal World
Cum arată câinele care valorează un milion de euro. A fost conceput și născut în România: „A câștigat toate...
Film Now
Cum arată la 44 de ani fiul tatuat al lui Michael Douglas, care-i seamănă leit. De ce a făcut Cameron șapte...
UTV
Andreea Balan si George Burcea, impreuna la serbarea fiicei lor, Ella. Au lasat in urma certurile pentru...