MARAMUREŞ. Biroul pacientului, mediator între bolnav şi medic

Data actualizării: Data publicării:
biroul pacientului

Într-un sistem în care pacienţii se plâng adesea de condiţiile în care sunt trataţi, în nordul ţării este dezvoltat un concept care funcţionează cu succes în Vestul Europei. Se numeşte "Biroul Pacientului", are sediul chiar în incinta Spitalului Judeţean din Baia Mare şi a fost gândit ca un mediator între pacienţi şi cadrele medicale.

Biroul Pacientului a fost inaugurat săptămâna trecută la Spitalul Judeţean. Orice nemulţumire a bolnavilor este ascultată de asistentul social, care încearcă apoi să medieze un posibil conflict.

„Din păcate, românului îi place să strige de după gard. Noi ne-am dori să se adrese acestui birou şi să încercăm împreună să ajungem la o normalitate”, spune Romana Furtună, preşedintele Asociaţiei "Prietenii Spitalului Dr. Constantin Opriş" Baia Mare.

Cu ideea a venit Asociaţia "Prietenii Spitalului Dr. Constantin Opriş" din Baia Mare, iar serviciul este independent de activitatea unităţii sanitare.

„Am fost inspiraţi de un serviciu care funcţionează la Spitalul Judeţean din Zalău, acolo se numeşte Reprezentantul Pacientului, iar ei - la rândul lor - au preluat acest concept din vestul Europei”, explică Romana Furtună.

„Angajatul Biroului Pacientului nu este angajatul spitalului şi ăsta e un lucru foarte important. Asta înseamnă că nu poate fi nici avocatul spitalului, nici avocatul pacienţilor sau a aparţinătorilor, ci un mediator care să trateze cu echilibru fiecare problemă”, susţine Sorina Pintea, managerul Spitalului Judeţean "Dr. Constantin Opriş" Baia Mare.

De la deschidere, acum o săptămână, la Biroul Pacientului s-a adresat o singură persoană.

„Am încercat să rezolvăm problema la nivel de birou. Doamna a fost mulţumită”, a precizat Ana Ghiţă, responsabil Biroul Pacientului.

Pacienţii spun că sunt încântaţi de idee.

„E foarte bună, foarte bună. Daca ai ceva neplăceri…foarte bună!”

„- Aş apela.
- Vi se pare util un astfel de serviciu?
- Da, foarte foarte util.”

Pacienţii pot să depună reclamaţiile personal, telefonic, prin scrisori sau email-uri. Toate mesajele sunt preluate de angajatul biroului şi transmise conducerii unităţii medicale.

Reporter: Izabela Jurasko
Operator: Kristian Kosa

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Orașul din România acoperit de zăpadă la mijloc de noiembrie. Ninge fără oprire de....
Digi FM
Motivul pentru care Fuego nu s-a căsătorit până la 48 de ani: “Când ajungem în camera noastră, suntem niște...
Pro FM
Cheryl Cole, solista care l-a făcut tată pe Liam Payne, îndurerată la înmormântarea cântărețului. Mesajul din...
Film Now
Selena Gomez dezvăluie cel mai bun sfat pe care l-a primit de la o femeie: „Chiar funcționează!”
Adevarul
Americanii care vor să fugă de Trump și-au găsit refugiu în Sardinia. Orașul în care o casă costă 1 euro
Newsweek
Pensie mai mare la Mica Recalculare cu o condiție. De unde poate fi luat documentul?
Digi FM
Denis Drăguș, împăcare neașteptată cu familia sa, cu care nu mai vorbise de cinci ani. Tatăl atacantului: „Am...
cartofi
Executivul a alocat mai mulți bani Programului de susținere a producției de cartof în acest an. Care este suma
Digi Animal World
Un bărbat s-a deghizat în crocodil și a încercat să-i atragă atenția unui aligator adevărat. Imaginile sunt...
Film Now
Joaquin Phoenix, gesturi atente și priviri pline de iubire pentru soția lui, Rooney Mara. Discreți și...
UTV
One Direction, reuniti pentru a-l conduce pe ultimul drum pe Liam Payne. Imagini emotionante de la...