Se lucrează zi şi noapte la noua pistă a aeroportului orădean, ca graficul să fie respectat. Organizaţi în trei schimburi, muncitorii au ajuns exact în etapa pe care şi-au propus-o acum o lună, în momentul în care traficul aerian a fost oprit pe aerogară. Au betonat deja 1500 de metri şi mai au 600 ca să atingă lungimea necesară aterizării avioanelor de mari dimensiuni. La final, pista nouă va fi mai lungă cu 300 de metri faţă de cea veche.
Harald Braun, reprezentantul firmei constructoare: "Aici ne aflăm în etapa unu, este deja turnat, în afară de rostul de dilataţie care se toarnă manual. Se face forajul pentru balizaj, pe urmă vor fi lipite într-o răşină antioxidantă corpul de iluminat."
Ca pista să nu fie afectată de intemperii, din cincizeci în cincizeci de metri sunt amenajate rosturi de dilatare, cu ajutorul unei maşini speciale. Pe lângă o porţiune din pistă, constructorii mai trebuie să amenajeze o zonă de siguranţă şi să finiseze clădirea uzinei electrice.
Cornel Popa, preşedintele Consiliului Judeţean Bihor: "Suntem aproximativ la 70 la sută din volumul lucrărilor executate la această oră. Am avut noroc să putem avea parte de un constructor serios care are utilajele necesare."
Potrivit contractului, pista va putea fi folosită de la începutul lunii septembrie. Pentru fiecare zi de întârziere constructorul va plăti 50 de mii de euro. Restul lucrărilor auxiliare trebuie terminate până în octombrie.
Reporter: Gabriel Bonaciu Operator: Florin Lucuţa Editor web: Adrian Laboş>