Sudarea liniilor de tramvai se face cu ajutorul termitului la o temperatură foarte ridicată. Chiar dacă procesul este unul destul de periculos din cauza flăcărilor, muncitorii spun că tehnologia va reduce zgomotul şi vibraţiile tramvaielor care vor circula prin centrul istoric.
"Se fixează șinele cap în cap, la o distanță între ele de 26 de milimetri, se chituiește și urmează compoziția termică: se pune să fiarbă înăuntru la o temperatură între 2700-3000 de grade, după care compoziția curge înăuntru. Este alcătuită exact din materialul șinei, deci nu își pierde nicio putere", explică Alexandru Torok, sudor.
Această tehnologie este folosită de foarte mult timp în Europa, iar societatea locală de transport din Oradea a început să o utilizeze încă de anul trecut. Pentru că a dat rezultate, acum este folosită pe tronsonul care leagă parcul 1 Decembrie de Piaţa Unirii.
"Dacă luăm experiența noastră de pe podul Dacia, avem măsurătorile înainte și după: vibrațiile s-au redus cu 60% și zgomotul, cu 35%", a precizat Istvan Csuzi, directorul societăţii locale de transport din Oradea.
Administraţia locală mai are în plan extinderea liniilor de tramvai şi în alte zone ale oraşului în următorii ani.
"Vrem să facem o legătură între Calea Aradului, pe strada Octavian Goga, Universitate, înspre strada Atelierelor, depoul de tramvaie și vrem să prelungim linia de tramvai pe Şoseaua Borșului, astfel încât tramvaiul să ajungă să deservească pe cei care lucrează în zona Parcului Industrial", a declarat Mircea Mălan, viceprimarul Oradei.
Reprezentanţii societăţii locale de transport spun că traficul tramvaielor prin centrul oraşului va fi reluat în 14 septembrie. Asta dacă nu vor apărea probleme pe parcursul lucrărilor.
Reporter: Diana Grad Operatori: Robert Rezmuves, Florin Lucuța Editor web: Adrian Laboş