Istoria monedei naţionale, leul, învăţată prin lectură, matematică și exerciții interactive practice. Așa a arătat lecția de economie la care au participat mai mulți elevi de clasa a treia. Disciplina este opțională, însă mulți copii sunt interesați de importanța banilor.
„Cursul se întinde pe o perioadă de doi ani, în clasa a treia începem cu partea de istorie, iar în anul următor să intrăm în noțiunile de educație financiară. Este un domeniu necunoscut, în care ei descoperă multe lucruri noi", spune învățătoarea Lorenia Nedeian.
„Am învățat despre istoria leului, despre drahme, despre groșii de argint și despre Carol I, cel care a făcut ca leul să fie moneda națională", își amintește un copil.
Lecția deschisă face parte dintr-un proiect al Băncii Naționale a României, care încearcă să dezvolte cultura economică în rândul tinerilor. Specialiștii spun că la această vârstă fragedă copiii rețin cel mai bine noţiuni legate de bani: cum se cheltuiesc, cum se economisesc, dar și cum se investesc.
Dr. ec. Ligia Georgescu Golușoiu, consilier Banca Națională a României: „Mi-am dat seama de lipsa literaturii financiare... nu există. Copii nu au noțiuni, părinții nu au noțiuni și atunci m-am gândit să scriu o carte pe înțelesul lor, simplă, cu multe desene care să îi atragă și clarificăm ușor noțiunile."
La acest proiect, întins pe patru ani şi realizat de Bancă Națională a României în parteneriat cu Ministerul Educației, vor participa toții elevii din țară care aleg ca materie opțională educația economică.
reporter: Ariadna Bălăian
operator: Darius Pop
redactor: Laura Breb
editor web: Adrian Laboș