Cârpit de constructori în luna iulie, după îndelungi presiuni, drumul este plin şi acum de denivelări. Lucrările ar fi trebuit să fie finanţate dintr-un credit de la Banca Europeană de Investiţii, dar statul a considerat că se îndatorează prea mult şi a abandonat contractul care a fost semnat pentru refacerea şoselei.
Potrivit contractului iniţial, lucrările la drumul Oradea-Beiuş ar fi trebuit să fie acum la jumătate. Doar că cei 160 de milioane de lei, bani necesari acestor lucrări, nu au mai ajuns în Bihor iar şoferii continuă să circule şi acum foarte greu pe drumul acesta. A fost doar cârpit şi alte lucrări nu s-au mai făcut pe el.
Acum singura şansă rămâne accesarea fondurilor europene, rămase din perioada de finanţare 2007-2013.
"Am fost înştiinţaţi că proiectul de reabilitare al DN76 ar putea fi realizat din fonduri europene prin programul operaţional POS transport 2007-2013", confirmă Mircea Jacan, purtătorul de cuvânt al Consiliului Judeţean Bihor.
Chiar şi invocarea banilor europeni nu-i convinge pe şoferi că drumul pe care îşi distrug maşinile îşi va schimba înfăţişarea. "Dacă de atâta timp nu l-a făcut nimeni nu se mai face nici de acum înainte, aşa va rămâne."
Drumul naţional 76 va fi reparat cu fonduri europene, alături de alte două drumuri naţionale din ţară. Deocamdată, nimeni nu ştie când va fi aprobat acest proiect, astfel încât muncitorii să poată începe lucrările.