Fostul președinte al gigantului auto Toyota predă tehnici de producție în Bihor

Data publicării:
workshop salonta

Un fost preşedinte al Toyota Motors predă tehnici de producţie în Bihor. Riutso Shingo este adeptul unui concept denumit Gemba, care duce la dezvoltarea abilităţilor manageriale şi la eficientizarea activităţii companiei.

„Am făcut parte din staff-ul Toyota Motors mai bine de 40 de ani. Am lucrat în afară țării, în Kentucky, Marea Britanie ori China mai bine de 20 de ani. În fiecare loc înveți ceva. După ce înveți, acumulezi experiență. Asta vrea să fac aici, să-mi împărtășesc experiența", a explicat Ritsuo Shingo, fost președinte al Toyota Motors.

Riutso Shingo a venit în Bihor la invitaţia unei fabrici de componente auto. Cei 18 angajaţi ai fabricii au învăţat ce înseamna conceptul Gemba, pe care Shingo l-a dezvoltat în cadrul gigantului auto japonez.

„De ce am reușit să-l aduc la noi? Ca să motiveze, ca să stimuleze și să inspire echipa de management să putem să trecem de barierele pe care le avem", a declarat Mihai Cristea, plant manager.

„În acest training am avut oportunitatea de a vedea secvența operatorului, ce face de fiecare dată și a îmbunătăți modul lor de lucru pentru a face aceleași lucruri de fiecare dată, în același ritm", a spus un participant.

- Ce ați învățat astăzi, ce ați preluat de la Ritsuo?
- Pe lângă exemplele practice descrise de-a lungul timpului - partea de standardizare, inspirație, motivare și stimulare a oamenilor cu care lucrez", a confirmat altul.

Gemba este o practică ce pune accentul pe interacțiunea directă dintre manager şi angajatul din hala de producție. La Toyota există chiar şi termenul de Gemba Walk, adică o plimbare a unui membru al staff ului de conducere în hală, pentru a identifica problemele şi acţiunile care duc la scăderea productivităţii.

„Trebuie să mergi în gemba, să privești ceea ce se întâmplă, să vezi care sunt problemele calitative, apoi să înțelegi ce se întâmplă, nu să discuți într-o sală de conferințe, asta e gemba", a detaliat Ritsuo Shingo.

Pentru ca industria de automotive din România să se dezvolte și să genereze mai multe locuri de muncă, fostul președinte Toyota Motors susține că e esențial să nu ne bazăm mai mult pe producția internă: „Aici, în România, caracteristica e cumpărarea din Europa, nu cumpărarea de la companiile românești. Eu insist să cumpărați local. De ce? Pentru că e filizofia Toyota să contribui la dezvoltarea societății. Asta înseamnă să angajezi oamneni ai locului."

Industria automotivelor din România a ajuns în ultimii ani la venituri de 22 de miliarde de euro, ceea ce reprezintă 13% din produsul intern brut.

Reporter: Andrada Rește
Operator: Florin Lucuța

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Animalul exotic de coșmar pe care românii îl cresc în casă. Copiilor le e frică să pună mâna pe...
Digi FM
Oana Zăvoranu a pierdut casa din Dorobanți, în care a locuit după divorțul de Pepe. Vedeta va fi obligată să...
Pro FM
Managerul lui John Legend rupe tăcerea. Experiența „terifiantă” pe care a avut-o la una dintre petrecerile...
Film Now
Semnele timpurii de demență date de Bruce Willis nu au fost luate în seamă: "Nici într-un milion de ani nu...
Adevarul
Scapă de colesterol cu patru alimente și secretul celor 150 de minute
Newsweek
Eșec la Casa de Pensii. Care pensionari iau în noiembrie pensie mai mică decât au contribuit?
Digi FM
Reacția cântăreței Irina Rimes după ce mai mulți influenceri au luat bani ca să-l promoveze pe rivalul Maiei...
Digi World
O asistentă a dezvăluit cele mai comune regrete pe care le aveau pacienții aflați pe patul de moarte
Digi Animal World
Imagini virale cu un pelican care încearcă să mănânce un pui de Capibara: „Se uită la el de parcă nu ar fi...
Film Now
“Acum ar fi scandalos”. Ce i-a cerut managerul lui Reese Witherspoon să facă pentru a primi rolul din “Blonda...
UTV
Bradley Cooper si Irina Shayk au sarbatorit Halloweenul alaturi de fiica lor in varsta de 7 ani