Bătrânele caroserii, puse pe şasiuri extrem de îngrijite, au stârnit admiraţia orădenilor. Printre cele mai frumoase s-a aflat un Renault 16, fabricat în 1967. Nu mai puţin de 6 mii de euro spune proprietarul că a investit ca să-i redea strălucirea de altădată.
"Este denumită Regina Şoselelor şi este primul hatchback din lume fabricat. Este o maşină perfect funcţională, are absolut tot nou, schimbat şi recondiţionat, atât în interior, cât şi în exterior. Este o istorie să ai o astfel de maşină şi în primul rând nu se devalorizează", spune Ervin Koszta, designer auto.
Nelipsită de la expoziţia auto a fost şi bătrâna Dacie 1300, pe care proprietarul a ales-o în detrimentul unei maşini noi.
"Mă simt de multe ori păcălit când dau bani mulţi pe o maşină nouă a cărei valoare scade în fiecare zi, în schimb, la maşinile clasic, dacă ai o pasiune pentru ele, dacă le îndrăgeşti, dacă au un loc să le întreţii şi dacă investeşti în ele ai şanse să-şi şi menţină preţul", explică Laurenţiu Beie, colecţionar.
Maşinile retro au fost fotografiate şi admirate de curioşi. Ele au fost însoţite şi de autoturisme noi, aduse de dealeri locali.
"- Sunt pasionat de maşinile vechi şi chiar aş dori să îmi achiziţionez o Dacie 1300. Ştiu că va fi maşină de muzeu peste 10-15 ani.
- Cât ai fi dispus să investeşti?
- Aş investi până în 20 de mii de euro în maşini vechi."
"- Cele vechi cum vi se par, vă aduc aminte de tinereţe?
- Da, într-adevăr, au avut şi ele valoarea pe timpul anilor respectivi."
"La expoziţie găsim oferta principalilor opt dealeri auto din Oradea, maşini noi, modelele anului 2016, dar şi maşini speciale. Ne referim aici la maşinile tuning care nu lipsesc, din 2009 încoace şi bineînţeles maşinile din categoria Retro care au o istorie de peste 30 de ani", spune Mihai Dacin, organizatorul expoziţiei auto.
Expoziţia auto, ajunsă la ediţia a VIII-a, se va încheia duminică. Aceasta este deschisă, în acest interval, între orele 10 şi 20.
Reporter: Anca Deac
Operator: Robert Rezmuves