Imediat după terminarea imnului Uniunii Europene, liceenii și-au intrat repede în rol. Și-au susţinut proiectul "Europe thinks! Europe acts! Europe wins!" și au simulat întregul proces legislativ ca urmare a propunerii inițiate de Comisia Europeană, care vizează combaterea șomajului în rândul tinerilor.
"Nu m-am gândit niciodată că aș putea să joc acest rol și mi se pare proiectul în sine o șansă unică de a învăța probleme legate de Uniunea Europeană și de a găsi soluții", spune un elev.
"- Câte ore pe zi ți-ai dedicat acestui proiect? - Aproximativ 3 ore, uneori chiar 5, pentru că a fost destul de mult de lucru."
"Există programul Garanție pentru tineret, deja implementat în Uniunea Europeană, care presupune ca, la 4 luni după finalizarea studiilor și intrarea în șomaj, Uniunea Europeană să garanteze tânărului un loc de muncă. Acest proiect este implementat însă noi vom propune accelerarea acestuia."
La scaunul lui Martin Schulz, președintele Parlamentului European, țintește Horia Oniţa. Elev în clasa a XI-a, la Colegiul Național "Emanuil Gojdu", el s-a pregătit temeinic pentru ședință.
"A trebui să lecturez regulamentul de procedură, care este la fel ca orice act normativ destul de insinuos, dar până la urmă cred ca voi reuși să mă asigur de toate prerogativele legale", spune tânărul.
Intr-o reușită speră și coordonatoarea proiectului care se află la a doua participare la concursul Euroscola. Anul trecut, profesoara a mers la Strasbourg cu elevii unui colegiu din Dâmbovița, care au câştigat concursul.
"Elevii sunt foarte receptivi, foarte dornici, foarte ambițioși și convinși că vor câștiga", este de părere Cătălina Georgescu, profesor coordonator.
Dacă elevii orădeni vor ajunge în Parlamentul European și se vor întâlni cu tineri din alte state membre vor afla după 10 octombrie, data limită de depunere a proiectelor.
Reporter: Diana Grad
Operator: Darius Pop