Primul la care au început lucrările este pasajul din apropirea Străzii Nojoridului.
"Pasajul va realiza conexiunea directă între zona la nord de centură - Dorobanți, Cantemir, Salca - și cartierul Nicolae Grigorescu. Proiectul a fost făcut de primăria Oradea cu ani în urmă, CNADNR a preluat acest proiect", a declarat Octavian Balog, directorul CNADNR Bihor.
Pentru montarea grinzilor pentru pasaj, circulaţia în zona intersecţiei şoselei de centură cu Strada Nojoridului va fi oprită timp de două zile. Alte două zile nu se va circula pentru a permite muncitorilor să desfiinţeze sensul giratoriu. "Pasajul va avea o deschidere de 33 de metri, două rampe însumând 630 de metri, bretele și benzi de accelerație de 1,1 kilometri", a precizat Vlad Moldovan, managerul de proiect.
Săptămâna viitoare constructorii vor începe lucrările şi la a doua supratraversare a centurii oraşului, în zona Străzii Ciheiului. Cele două pasaje se adaugă altor patru șantiere deschise pe şoseaua ocolitoare a Oradei. Ese vorba despre podul Densușianu, pasajul spre DN1 și cele de la ieşirile din oraş spre Arad şi Deva.
"Dacă nu depășește termenul pentru fluidizarea traficului cred că e o treabă bună, dar să nu se întindă lucrările."
"Până când se termină, ne încurcă, dar apoi va fi avantajos."
Că va fi aşa confirmă şi autorităţile, care dau asigurări că o dată cu finalizarea, anul viitor, a acestor șantiere, se va circula mai liber pe cei 14 kilometri ai centurii Oradei.
"Va fi în sistem de undă verde; traversarea centurii orașului va fi fără nici un fel de giratorii opreliști. Se va putea circula într-un ritm susținut", spune Claudiu Pop, prefectul de Bihor.
Cele două pasaje peste șoseaua ocolitoare a Oradei vor fi gata anul viitor, în noiembrie, şi vor costa împreună 20 de milioane de lei.
Reporter: Bogdan Costea
Operator: Constantin Gheorghiță
Editor web: Adrian Laboş