De 10 ani, o şosea din Bihor este în stadiul de şantier. Vorbim despre deja celebrul, în sens negativ, drum naţional 76 Oradea - Beiuş, care nu a fost terminat nici acum, la aproape un deceniu de la începerea lucrărilor de modernizare. Pe şosea încă nu a fost turnat ultimul strat de asfalt, deşi fostul ministru al Tranporturilor Sorin Buşe anunţa, anul trecut, că termenul de finalizare a lucrărilor este noiembrie 2016. Au trecut de atunci cinci luni.
Mii de maşini circulă, zilnic, între Oradea şi Beiuş pe o şosea neterminată.
"În lipsa stratului de uzură, în asfalt au apãrut mai multe gropi, iar pietrele puse la fundaţia drumului au ieşit la suprafaţã", a observat Bogdan Costea, reporter Digi24 Oradea.
Şoferii spun că nu au variante ocolitoare pentru drumul aflat într-un etern şantier.
"Se vede cã se deterioreazã; anumite zone se menţin şi sunt zone care se nu se menţin."
"Deja au început sã decoperteze, sã se toarne a doua oarã."
După ce fac drumul dintre Oradea şi Beiuş, mulţi şoferi ajung cu maşinile la service.
"Cele mai frecvente defecte care le întâlnim în service sunt la sistemele de suspensie şi la direcţie", confirmă Paul Traian Ştef, reprezentantul unui service auto.
Autorităţile promit că lucrarile vor fi încheiate anul acesta.
"Este gata caietul de sarcini, proiectul cu modernizare de la A la Z. Cuprinde uzura, cuprinde podul de la Sânmartin, intrare în Felix, lãrgit la patru benzi, zidurile de sprijin, rigolele", susţine Eugen Cecan, directorul Direcţiei Regionale Drumuri şi Poduri Cluj.
Terminarea tronsonului Oradea-Beiuş ar putea costa 140 de milioane de lei. Investiţia totală a fost de 210 milioane de euro.
Reporter: Bogdan Costea
Operator: Florin Lucuţa
Editor web: Adrian Laboş