Drumurile din România, "atentat la siguranţa cetăţeanului". Dezbatere la Ministerul Transporturilor

Data actualizării: Data publicării:
drum-cu-gropi-1

Infrastructura rutieră din România reprezintă, citez, "un atentat la la siguranţa cetăţeanului". Este una dintre concluziile unei dezbateri între reprezentanţii Ministerului Transporturilor şi CNAIR, pe de o parte, şi cei ai unor companii din domeniul construcțiilor. Acestea au cerut şi o armonizare a legistaţiei din domeniu, care ar fi "vinovată" pentru întârzierile apărute în construcţia de autostrăzi.

Deputatul PNL Bihor Gavrilă Ghilea a prezentat cele mai importante concluzii ale întâlnirii solicitate de Comisia pentru Transporturi și Infrastructură din Camera Deputaților. Conform statisticilor, în România aproximativ 1.900 de persoane mor anual în accidente rutiere. O soluţie pentru reducerea numărului de tragedii de pe şosele o reprezintă construcţia de autostrăzi, însă la acest capitol ţara noastră este repetentă.

În acest moment, în lucru se află doar două sute de kilometri de drum rapid care ar trebui să fie gata în următorii doi ani. Însă nu sunt excluse întârzierile.

Gavrilă Ghilea, deputat PNL Bihor: "Ca să nu mai vorbim despre tronsonul de Autostradă Transilvania Borş - Suplacu de Barcău, care nu se află decât în faza de evaluare al celor 19 oferte care au fost depuse luna trecută termenul de finalizare fiind incert, direct influenţat de soluţionarea inerentelor contestaţii."

Una dintre cele mai mari probleme ridicate de companiile din domeniul construcţiilor o reprezintă perioada îndelungată în care se obţin avizele de începere a lucrărilor.

Gavrilă Ghilea, deputat PNL Bihor: "Scurtarea termenelor pentru obţinerea avizelor necesare ar trebui să fie una dintre principalele preocupări ale Ministerului Transporturilor şi a Companiei Naţionale de Drumuri. Pentru un acord de mediu se aşteaptă între şase şi 12 luni."

Cei prezenţi la dezbatere au remarcat situaţia firmelor constructoare care fie nu deţin capacitatea necesară pentru lucrări de anvergură, fie nu au experienţă în construcţiile de infrastructură mare.

Gavrilă Ghilea, deputat PNL Bihor: "Pe de altă parte se remarcă o concurenţă restrânsă la licitaţii, foarte puţin constructori internaţionali care au capacităţi fiind prezenţi în România. Nu în ultimul rând se observă o repetitivitate cel puţin aparent suspectă a câştigătorilor lucrărilor de infrastructură."

O parte din concluziile acestei dezbateri, dar şi alte idei, s-ar putea regăsi în viitor într-un proiect de lege în domeniul construcţiilor de infrastructură.

Redactor: Adrian Ciucuriţă
Operator: Constantin Gheorghiţă

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Dezvăluiri tulburătoare despre ultimele zile ale lui Gabriel Cotabiță. Familia l-a internat în mare secret...
Digi FM
Cu frumoasa lui familie, pe covorul roșu. Richard Gere, fericit alături de soția sa și de fiul lui cel mare...
Pro FM
Christina Aguilera, ținta comentariilor dure: „Nu mai arată ca înainte!” Artista, acuzată că a slăbit prea...
Film Now
Ashton Kutcher, fotografiat în timpul unei discuții tensionate, după zvonurile privind divorțul de Mila Kunis...
Adevarul
„Familii cu inima frântă”. Turistă de 19 ani moartă, după ce a băut „shot-uri” gratuite în vacanță. Alte...
Newsweek
Pensionarii cu pensie mică și grupe de muncă, victorie uriașă în instanță. Când iau bani mai mulți?
Digi FM
Cameron Diaz revine la Hollywood după o pauză de mai bine de 10 ani. Cum arată azi celebra actriță din „Masca”
Digi World
Întâlnire de record. Cea mai scundă femeie din lume și cea mai înaltă femeie din lume s-au cunoscut: "A fost...
Digi Animal World
Un cadou total neașteptat de Crăciun. Reacția angajaților unui magazin când au găsit un șarpe în brazii...
Film Now
Ralph Macchio, onorat cu o stea pe Hollywood Walk Of Fame: „Înseamnă totul pentru mine”. Cum arată azi...
UTV
Lidia Buble, inselata de fostul iubit: detaliul neasteptat care i-a dezvaluit adevarul despre „Maria”