„Astfel de desene au apărut în apropierea a 10 treceri de pietoni din Oradea. Cei care au iniţiat această campanie cred că astfel participanţii la trafic vor fi mai atenţi atunci când circulă", a aflat Laura Breb, reporter Digi24 Oradea.
„Am dorit să facem o campanie mai altfel, mai captivantă, mai inedită. Am dorită să pornim de la Oradea şi să ducem campania la nivel naţional", a declarat Vanda Jari, preşedinta ARVER.
Desenele au fost realizate de un artist arădean. Unul dintre ele se află chiar lângă zona pietonală şi este în format tridimensional.
„Au un impact puternic asupra trecătorilor şi le creează un şoc vizual, care sperăm să îşi atingă scopul şi să mai salveze nişte vieţi", consideră Sabin Chintoan, artist.
„- Aţi văzut desenul? - Da. - Şi ce părere aveţi? - Nu ştiu, să îmi dau seama ce înseamnă."
"Cred că este un fel de campanie împotriva accidentelor rutiere sau una care are în vedere educarea pietonilor."
"„E prea mic aşa, e puţin îngust, ce impact să aibă?"
Campania a fost declanşată pe fondul creşterii numărul accidentelor din Oradea în care sunt implicaţi pietoni.
„În municipiul Oradea, în anul 2014, în primele 9 luni s-au întâmplat 41 de accidente care se datorează neacordării priorităţii pietonilor. Este singura cauză în care accidentele au crescut", a menţionat comisarul-şef Dorin Sava, şeful Poliţiei Rutiere Bihor.
După Oradea, Capitala ar putea fi următorul oraş în care vor apărea desene 3D în zona trecerilor de pietoni.
Reporter: Laura Breb
Operator: Constantin Gheorghiţă
Editor web: Adrian Laboş