Construirea drumului expres nu este văzută cu ochi buni de unii orădeni care îşi au casele de-a lungul şoselei.
"Nu mi se pare binevenită construcția drumului pe această zonă din motive de natura terenului."
"Lângă drum se vor crăpa casele."
Constructorii dau asigurări că localnicii nu au de ce să se teamă pentru că Dealul Pisicii a fost consolidat. A fost realizat şi un sistem de drenaj unic, care previne alunecările.
"Forajele verticale cuprinse într-un sistem complex cu ancorele orizontale ancorate în deal la 22-26 de metri. Și toate aceste sisteme sunt cuprinse în corpul zidului de sprijin. Acum dealul e mai stabil decât înainte. Nu 5 ani trebuie să reziste, ci 100 de ani", dă asigurări Călin Roman, directorul executiv al firmei constructoare.
Ca să nu-i deranjeze prea tare pe riverani, muncitorii lucrează pe tronsoane şi oferă acces provizoriu paralel cu drumul principal. Şoseaua rapidă ce va uni zona Dragoș Vodă, peste Crișul Repede, cu bulevardul Ștefan cel Mare este unul dintre cele mai complexe șantiere din Oradea.
"Este foarte dificil de executat, în special din cauza lucrărilor masive de consolidări, a numeroaselor rețele ce au trebuit relocate. Se lucrează concomitent în 5, 7, 10 puncte în același timp", spune Mircea Mălan, viceprimarul Oradei.
Drumul va avea o lungime de 3,6 kilometri şi are rolul de a descongestiona traficul de pe bulevardele Ştefan cel Mare, Dacia şi Nufărului. Valoarea totală a proiectului este de 12 milioane şi jumătate de euro.
Reporter: Bogdan Costea
Operator: Robert Rezmuves
Editor web: Adrian Laboş