Cu gropi pline cu apă şi brăzdat de şanţuri adânci, drumul naţional 76 pare mai degrabă un drum forestier. Şoferii care tranzitează şoseaua întâlnesc aceste imagini pe porțiunile unde asfaltul este spart şi reciclat.
"Jalnic, jalnic, jalnic."
"Un drum de țară de acum 20-30 de ani."
"Zici că suntem în vestul sălbatic."
În ciuda ploilor din ultimele zile, muncitorii n-au oprit lucrul. Vor să termine înainte de finalul anului, al patrulea de când şoseaua este în reparaţii. Doar că ploaia şi graba au condus la o situaţie nedorită: ceea ce ar trebui să fie stratul de rezistență a șoselei este plin de cratere și fisuri. Muncitorii le astupă cu lopata înainte de a turna peste ele stratul de uzură. Şoferii sunt convinşi că lucrarea nu va ţine mult timp.
"Se va sfărâma în decurs de maxim doi ani, maxim și se va sfărâma."
Drumul Naţional 76 este reabilitat prin metoda reciclării asfaltului. Stratul vechi este măcinat şi i se adaugă ciment, pentru a-i asigura rezistenţă în cazul traficului greu, după care este turnat la loc. În realitate însă, stratul nou este atât de sfărâmicios, încât poate fi ușor desprins cu mâna.
Cele mai aectate sunt maşinile care tranzitează zona.
"Toată tabla e vopseaua de pe mașină este dusă, parbrizele sparte, mergi pe marginea drumului și îți sare piatra la tine în cap."
Contactată de Digi24 Oradea, Compania Națională de Drumuri și Autostrăzi nu a precizat până la ora difuzării acestui material care este stadiul lucrărilor pe DN76 şi dacă vremea afectează calitatea şi ritmul de lucru.
Reporter: Bogdan Costea
Operator: Constantin Gheorghiță