Centrele SPA din România au potenţialul de a atrage turişti de pretutindeni. Întruniţi la Oradea, hotelieri, investitori şi manageri ai unor centre wellness din ţară au vorbit despre strategiile pentru dezvoltarea turismului şi a destinaţiilor de sănătate. Au fost invitaţi chiar şi specialişti din Ungaria, care au explicat cum ţara vecină a investit bani europeni în astfel de baze de tratament.
Speakerii prezenţi la evenimentul de la Oradea au abordat teme care îi privesc pe cei din domeniul destinaţiilor de sănătate.
"Ne referim la tematici care ţin de infrastructura hotelieră sau a spa-urilor, de rolurile pe care le are un manager de hotel, un manager de spa şi despre tendinţele internaţionale în acest domeniu", a explicat Izabela Vasile, organizoatorea evenimentului.
Specialiştii au explicat că domeniul spa-urilor a cunoscut o dezvoltare exponenţială în ultimii ani. Această situaţie este vizibilă şi în Românoa, unde numărul acestor centre wellness a crescut considerabil.
"Marea provocare pentru prezent şi viitor este ca aceste servicii să fie pentru toată lumea, deoarece toţi au dreptul la bunăstare."
Centrele din România mai au de lucrat la capitolul aspect, spun arhitecţii.
"E păcat că atât de multe resurse se irosesc pe construcţii fără valoare. Problema e că tipul acesta de investiţii (...) nu are nevoie de o validare profesională din partea arhitecturii", spune Oliver Nemeş, arhitect.
Şi vecinii din Ungaria au vorbit despre experienţa lor în domeniu, mai ales că centrele de peste graniţă sunt preferatele românilor.
"România este cea de-a cincea piaţă de unde provin clienţii noştri. Pregătirea doctorilor şi a celorlalţi profesionişti este ridicată şi, combinată cu apele termale, atrage efectele pozitive."
Evenimentul a fost organizat sub patronajul CIDESCO International, cea mai importantă organizaţie la nivel mondial în acest domeniu, prezentă în 30 de ţări.
Reporter: Anca Deac
Operator: Norbert Hegedus
Editor web: Adrian Laboș