De la Primărie la birourile responsabililor cimitirului municipal, de aici la capătul străzii Universităţii în cimitir, din nou, pe strada primăriei, apoi, cale întoarsă spre locul de veci. Cinci drumuri şi mai mulţi kilometri de parcurs. Așa arăta calvarul birocratic al tuturor celor care se îngrijeau în Oradea de înmormântarea unor rude sau a unor prieteni.
"Pentru cei în vârstă era un chin când erau cu actele aici, mai trebuia ceva du-te dincolo în centru, de acolo îi făcea hârtiile, când revenea, nu erau bine."
"Au fost ceva plângeri, din cauza drumurilor pe care trebuiau să le facă între noi și biroul din Strada Primăriei", recunoaşte Doru Vaida, administratorul cimitirului municipal din Oradea.
Pentru a scurta drumurile, administratorii cimitirului municipal au construit un birou cu toate serviciile necesare înmormântării.
"Se pot efectua concesionări, reconcesionări, programarea înmormântărilor, plata acestor servicii, iar de săptămâna trecută inclusiv punerea la dispoziție a sicrielor, crucilor și materialelor necesare înmormântărilor", detaliază Liviu Andrica, directorul Administraţiei Domeniului Public Oradea.
"După obținerea certificatului de deces de la primărie, totul se rezolvă în cimitirul municipal. Nu mai este nevoit omul să plece pe Strada Primăriei, apoi la cimitir, totul se rezolvă la noi în decurs de 20 de minute", susţine Doru Vaida, administratorul cimitirului municipal din Oradea.
Pe lângă birouri, Administrația Domeniului Public a mai asfaltat alei cu o suprafață de 10 mii de metri pătrați. Întreaga investiție se ridică la aproape 420 de mii de lei.
reporter: Bogdan Costea
operator: Gabriel Szilagyi