Lungă de 70 de kilometri, secțiunea 3C Suplacu de Barcău - Borş a autostrăzii Transilvania așteaptă de aproape 10 ani vestea reluării lucrărilor, așa cum s-a întâmplat cu sectorul dintre Câmpia Turzii şi Tîrgu Mureș. Aici, în schimbul sumei de 1,2 miliarde de lei, lucrările ar putea fi terminate până la jumătatea anului viitor. În Bihor nimic nu pare să tulbure liniştea aşternută pe şantierul autostrăzii.
"Nu se va termina nici în 50 de ani, pentru că nu este interes."
Vremea şi-a pus deja amprenta asupra construcţiilor deja realizate, dar abandonate cu mulţi ani în urmă.
"Problema că în timp structura de rezisteță în timp se deteriorează dacă nu se fac mai rapid lucrările."
"Există coroziune a metalului, probabil inginerii ar trebui să știe, dar nu numai inginerii, și cei de la conducerea țării ar trebui să ia o măsură să rezolve problema asta."
Şi specialiştii în construcţii sunt de părere că timpul curge în defavoarea tronsonului bihorean de autostradă.
"Conform normelor tehnice, nu se recomandă ca fierul să fie expus intemperiilor, cu excepția faptului dacă acesta a fost conservat. Se pot chiar rupe construcţiile din fier, deci nu există o siguranță a acestora din punct de vedere tehnic, a calculelor care s-a făcut privind rezistența", explică Ioan Mintaș, proprietarul unei firme de construcții.
"Structurile de rezistență care sunt deja construite nu sunt păzite, dar nu există nici riscul de a fi descompletate", consideră Ioan Chiş, viceprimarul comunei Sârbi.
Specialiştii susţin că la o eventuală reluare a lucrărilor, inginerii ar trebui să verifice gradul de rezistență a structurilor metalice.
Reporter: Bogdan Costea
Operator: Robert Rezmuves
Editor web: Adrian Laboş