Printre proiectele prezentate de studenți unele sunt doar în stadiul de proiect, altele funcționează deja și aduc profit. Stelian Rencsik este unul dintre tinerii care au pus pe picioare o astfel de afacere: și-a deschis un site prin intermediul căruia recomandă produse din mai multe domenii: IT, literatură, cosmetică, timp liber şi chiar divertisment.
"Dacă cititorului i-a plăcut cartea recomandată de noi are posibilitatea de-a o cumpăra, iar noi primim un comision din valoarea cărţii", explică Stelian. "E super, sunt deja integrat în lumea businessului, cel puţin în cel local, orădean."
În competiţie s-au înscris şi doi masteranzi care vor să dezvolte producţia şi distribuţia de produse cosmetice şi decorative naturale. Primele creme, săpunuri şi uleiuri sunt pur demonstrative, însă au atras deja atenţia potenţialilor clienţi.
"Până acum am avut review-uri foarte bune, tuturor le place că intră rapid în piele, sunt hidratante, nu lasă pielea lipicioasă şi mai ales la partea de arome, acolo am avut un coş plin cu sugestii", spune Raluca Ghinca, masterandă.
Mai ales că fiecare produs în parte este descris într-un mod unic şi promovat cu ajutorul unor ambalaje create de artişti locali.
"Este o idee care ne-a venit în urma unei călătorii în Islanda: am văzut că ei promovează foarte mult spiritul local şi în România nu am văzut acest lucru şi am zis să încerc", susţine Dorin Crăciun, masterand.
Prin intermediul acestor competiţii, profesorii vor să promoveze antreprenoriatul în rândul studenților și să-i pună în contact cu firme și instituții din economia reală.
Finala Business Cup va avea loc la sfârșitul lunii, când juriul format din cadre didactice şi oameni de afaceri vor evalua proiectele. Valoarea totală a premiilor oferite celor mai bune idei este de 2.250 de lei.
Reporter: Anca Deac
Operator: Florin Lucuța