Cele 27 de ghişee ale Primăriei Oradea sunt supravegheate atât video, cât şi audio pe toată durata unei zile de muncă. Fiecare funcţionar al departamentului de relaţii cu publicul are montat în birou un sistem de monitorizare.
"Sistemul de supraveghere constă într-o cameră cu un microfon încorporat, iar toate discuţiile şi gesturile noastre pot fi înregistrate", spune Crina Racz, consilier în cadrul biroului de relaţii cu publicul.
Totul a pornit ca o probă în 2012, când sistemul a fost cumpărat cu 52 de mii de lei.
"Pentru a ne asigura că funcţionăm ca o instituţie transparentă şi în cazul în care avem reclamaţii, toate aceste informaţii care sunt înregistrate sunt stocate şi putem vizualiza ce s-a întâmplat în cazul reclamaţiilor", a precizat Anca Sas, purtătorul de cuvânt al Primăriei Oradea.
Funcţionarii recunosc că sistemul i-a incomodat la început.
"Iniţial ne era frică, ne simţeam urmărite tot timpul de cineva dar pe parcurs ne-am obişnuit şi chiar repede."
"Când ai mulţi clienţi faci abstacţie de ele şi te porţi în mod natural."
Orădenii care vin cu diverse probleme la primărie au observat atitudinea civilizată a angajaţilor administraţiei.
"- Sistemul de supraveghere video şi audio ajută în relaţia funcţionar cetăţean?
- Ajută eu zic că ajută.
- Cum, ce aţi observat!
- Vorbesc frumos cu cetăţenii!"
"Fiecare funcţionar se gândeşte de două ori înainte să facă un astfel de lucru evaziune sau o ilegalitate."
Introducerea sistemului de supraveghere a ghişeelor a făcut ca în acest an să nu fie depusă nicio plângere împotriva funcţionarilor.
Reporter: Bogdan Costea
Operator: Constantin Gheorghiţă
Editor web: Adrian Laboş